چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 49841

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با بیان این که اختصاص ندادن اعتبار دارو به‌ویژه یارانه این بخش تبعات بسیاری را برای حوزه درمان به‌دنبال دارد٬ گفت: به‌طور حتم بیماران اولین کسانی هستند که از اختصاص ندادن این‌گونه اعتبارات آسیب می‌بینند.

سلامت نیوز: نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با بیان این که اختصاص ندادن اعتبار دارو به‌ویژه یارانه این بخش تبعات بسیاری را برای حوزه درمان به‌دنبال دارد٬ گفت: به‌طور حتم بیماران اولین کسانی هستند که از اختصاص ندادن این‌گونه اعتبارات آسیب می‌بینند.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از بی‌توجهی دولت به بخش تولید و توزیع دارو در کشور٬ افزود: متأسفانه دستگاه اجرایی در سال ۹۰ تنها ۵ درصد از یارانه دارو را پرداخت کرده است به عبارت دیگر دولت هنوز حدود ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از یارانه این بخش را پرداخت نکرده است .

نماینده مردم جهرم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که اختصاص ندادن اعتبار دارو به‌ویژه یارانه این بخش تبعات بسیاری را برای حوزه درمان به‌دنبال دارد٬ گفت: به‌طور حتم بیماران اولین کسانی هستند که از ندادن اختصاص این‌گونه اعتبارات آسیب می‌بینند.

وی با تأکید بر حذف نکردن یارانه دارو از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ یاد‌آور شد:‌ حذف یارانه دارو افزون برایجاد تلاطم در بازار دارو٬ قیمت این محصولات تأثیرگذار را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

منتخب مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: هم‌اکنون حوزه سلامت به‌ویژه بخش دارو با اختصاص اعتبار هم با مشکلات بسیاری روبه‌رو است٬ حال مسئولان چگونه در اختصاص اعتبار قانونی این بخش کوتاهی می‌کنند.

رضایی‌کوچی با اشاره به افزایش قیمت گروهی از داروها در چند وقت اخیر٬ تصریح کرد: وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی باید راه‌حل مناسبی را برای با ثبات کردن نوسانات قیمت دارو در کشور پیدا کند.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ بر لزوم اختصاص کامل اعتبارات حوزه دارو از سوی مسئولان بهداشت و درمان کشور تأکید کرد و گفت: به‌طور حتم یکی از اولویت مجلس و به تبع‌ آن کمیسیون بهداشت و درمان پیگیری اختصاص اعتبارات این بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha