سلامت نیوز: در حالی که سالانه بیش از ۷۰۰هزار بیمار تصادفی به صورت سرپایی و بستری در بیمارستان های دولتی به صورت رایگان پذیرش می شوند، شرکت های بیمه تجاری در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت در زمینه درمان رایگان بیماران تصادفی تعلل می کنند.

رضا رضایی معاون بودجه و اعتبارات معاون درمان وزارت بهداشت در این باره به خراسان گفت: براساس ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم و ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم وزارت بهداشت مکلف به پذیرش و درمان بیماران تصادفی است که بخشی از منابع آن باید از ۱۰درصد بیمه شخص ثالث تامین شود که این ۱۰درصد توسط بیمه های تجاری اخذ می شود و باید به حساب وزارت بهداشت واریز شود.

وی افزود: در حال حاضر میزان بدهی شرکت های تجاری ۱۰۰میلیارد تومان است و وزارت بهداشت قصد دارد از طریق قوه قضاییه موضوع تعلل بیمه های تجاری در پرداخت بدهی ۱۰۰میلیارد تومانی به وزارت بهداشت را پیگیری کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سالانه ۷۰۰هزار بیمار تصادفی به صورت بستری و سرپایی در بیمارستان های دولتی به صورت رایگان پذیرش و درمان می شود و کوتاهی بیمه ها در پرداخت بدهی هایشان اختلالی در روند درمان این بیماران ایجاد نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha