برای اولین بار در بین بیمارستان های نیروهای مسلح ، بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست عمل پیوند قلب را در شب نهم خرداد ماه جاری انجام دهد.


سلامت نیوز: برای اولین بار در بین بیمارستان های نیروهای مسلح ، بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست عمل پیوند قلب را در شب نهم خرداد ماه جاری انجام دهد.
به گزارش سلامت نیوز دکتر میرزابابایی رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش در تشریح این عمل جراحی اظهار داشت: بیمارستان بعثت نیروی هوایی یکی از بیمارستان های تخصصی شهر تهران محسوب می شود. این بیمارستان فعالیت خود را از سال 67 آغاز کرده و تا به امروز توانسته است که ظرفیت خود را به 600 تخت خواب برساند. مرکز قلب این بیمارستان جزء یکی از بهترین بخش های قلب در سطح کشور است.
وی ادامه داد : پیوند قلب که برای اولین بار در این بیمارستان انجام می شود توسط یک تیم پزشکی به ریاست دکتر گرجی و دکتر صالحی صورت پذیرفت.
دکتر میرزابابایی گفت : ما از ده سال پیش تاکنون به دنبال گرفتن مجوز برای تحقق این امر بوده ایم، که به امید خدا شب نهم خرداد ماه اولین جراحی پیوند قلب انجام شد. که در حال حاضر حال عمومی بیمار رضایت بخش است.
سرهنگ دکتر نوافیان، فوق تخصص بیهوشی قلب و رئیس بیمارستان بعثت در این باره گفت : تلاش های زیادی برای گرفتن مجوز انجام این عمل صورت گرفت و به لطف خدا توانستیم برای اولین بار در سطح بیمارستان های نیروهای مسلح این جراحی را در بیمارستان بعثت انجام دهیم.
وی در ادامه اظهار داشت: بیمارستان بعثت چهارمین بیمارستان شهر تهران است که توانایی پیوند قلب را دارد و ما در این جراحی 4 ساعته تماما از امکانات خود بیمارستان استفاده کردیم، و جا دارد که بیان کنم به زودی بخش پیوند کلیه نیز در این بیمارستان راه اندازی می شود.
امیر سرتیپ نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در بیان جدید ترین دستاورد های طب نظامی گفت: از دیدگاه نظامی ، یکی از مولفه های قدرت نظامی، طب نظامی می باشد که این شرایط در صورتی به وجود می آید که زیرساخت و تجهیزات مناسب و هم اینکه پزشکان نظامی ما از توانایی بالایی برخوردار باشند. اینجانب به این پزشکان که توانسته اند طب رزمی را در سطح قدرت نیروهای مسلح برسانند تبریک می گویم.
وی افزود: طب رزمی ما از چنان قدرتی برخوردار است که می تواند دربرابر تهدیدهای بیولوژیکی و میکروبی نیز به خوبی دفاع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha