مطالعات نشان می دهد؛ بیماری های گوارش و کبد پس از بیماری‌های قلبی شایع ترین بیماری‌هایی هستند که افراد به آنها مبتلا می شوند.

دکتر« شهرام آگاه » فوق تخصص گوارش و سرپرست مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: به عنوان مثال، 40 درصد افراد جامعه هرازگاهی مبتلا به مشکلات گوارشی همچون سوء هاضمه و رفلاکس هستند.

وی در ادامه با اشاره به این که بیماری‌ها در کبد به عنوان عضو مهم دستگاه گوارش قسمت وسیع بیماری‌های گوارشی را شامل می شوند؛ افزود: بیماری‌هایی مانند هپاتیت B و C علت مهم نارسایی‌های کبد و مرگ و میر در ایران است.

دکتر آگاه با اشاره به اهمیت بیماری‌های گوارشی و شیوع آن در کشور، افزود: از این رو نقش تحقیقات گوارش و کبد جهت بهبود و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، شناسایی بهتر این بیماری‌ها و بومی سازی علم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی مرکز تحقیقات گوارش را از جمله فعال ترین مراکز تحقیقاتی پزشکی در کشور دانسته و تصریح کرد: هم اکنون مراکز تحقیقاتی گوارش و کبد در شهرهای مشهد، تبریز، شیراز، تهران و حتی شهرهای کوچک فعال هستند. به طوری که تاکنون نیز برای چندمین سال، به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی برتر کشور انتخاب و معرفی شده اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha