یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش وکبد کودکان گفت: نوزادانی که مادران آنها به هپاتیت ب مبتلا هستند باید هر سال تحت تست‌های کبدی قرار گیرند.

سلامت نیوز : دکتر مهری نجفی در گفت وگو با  ایسنا ، گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون هپاتیت ب شیوع آن در کودکان کاهش پیدا کرده است اما نوزادان مادران مبتلا به هپاتیت ب ممکن است به این بیماری مبتلا شوند که حتی تزریق واکسن نیز تاثیری در آنها نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مادران باردار باید تحت بررسی از نظر هپاتیت ب قرار گیرند، تصریح کرد: مقدار زیادی ویروس هپاتیت ب در بدن کودکانی که از طریق مادر مبتلا می‌شوند وجود دارد ولی ممکن است آزمایشاتی که برای آنها انجام می‌شود تا سال‌ها طبیعی باشد.دکتر نجفی ادامه داد: نوزادانی که مادران آنها به این ویروس مبتلا هستند باید هر یک سال یکبار تحت آزمایش‌های کبدی قرار گیرند اگر این تستها 5.1 تا 2 برابر نرمال باشد باید برای درمان آنها اقدام کرد.این فوق تخصص گوارش کودکان در پایان یادآور شد: هپاتیت ب یک نوع عفونت ویروسی است که ویروس آن از طریق محصولات خونی انسان را مبتلا می‌کند و با سه نوبت واکسیناسیون می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. بیماران مبتلا به این ویروس بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha