معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اراک و رییس مركز بهداشت استان مركزی گفت:ثبت نام از پزشكان جهت برنامه پزشک خانواده آغاز شد.

سلامت نیوز :بابک عشرتی با بیان این مطلب افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته پزشكان عمومی، اطفال، داخلی و عفونی می‌توانند تا پنجم مردادماه با مراجعه به «سامانه ثبت نام برنامه پزشک خانواده شهری استان مركزی» در پورتال دانشگاه علوم پزشكی اراک به آدرس www.arakmu.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در راستای كاهش نگرانی‌ها در سطح جامعه و جهت رفع هرگونه ابهام و سوال در زمینه اجرای برنامه پزشک خانواده مقرر است جلسات پرسش و پاسخ، توجیهی و آموزشی برای پزشكان، مردم و رسانه‌ها برگزار گردد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از  برنا ؛ رییس مركز بهداشت استان مركزی در ادامه خواستار همكاری بیشتر و مستمر رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی مناسب به سطوح مختلف جامعه در خصوص اجرای این برنامه شد.

وی گفت: پزشكان و شهروندان می‌توانند هرگونه سوال یا پیشنهاد خود را در راستای اجرای بهتر این برنامه از طریق شماره 3678636-0861 و یا سامانه پیام كوتاه دانشگاه علوم پزشكی اراک با شماره 30007684 به مجریان طرح انتقال دهند.عشرتی اظهار داشت: توزیع منابع و بهره‌وری مطلوب از خدمات نظام سلامت از اهداف اجرای برنامه پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع در مناطق شهری است. وی افزود: در حوزه سلامت و درمان به دلیل عدم استقرار پزشک خانواده در مناطق شهری با یكسری تعارضات و چالش‌ها روبه‌رو هستیم و با وجود هزینه‌های زیاد در این زمینه باز هم مردم احساس نارضایتی دارند كه با اجرایی شدن این برنامه در مناطق شهری عدالت در سلامت محقق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اراك در پایان عنوان كرد: برای رسیدن به اهداف برنامه اصلاح نظام خدمات سلامت در كشور مانند اهداف كاهش مصرف دارو، كنترل بیماری‌ها و نیز ایجاد پرونده سلامت می‌توان از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، بهره گرفت. شایان ذكر است برنامه پزشک خانواده در تمامی شهرهای استان مركزی همزمان با سراسر كشور از اول شهریور ماه جاری اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha