پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 49872

از ابتدای امسال تا به همین امروز ۲۵ نفر در سطح کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که جز دو نفر که تحت مداوا هستند تمامی آن‌ها بهبود یافتند/ دو نفر از مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو از استان مركزی و گیلان برای مداوا به تهران آمده‌اند.

رسیدن تب کریمه کنگو به تهران کذب محض است
سلامت نیوز : رئیس مرکزمدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت گفت: خبر رسیدن تب کریمه کنگو را به تهران تکذیب می‌کنم چرا که هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در استان تهران نداریم.

"محمد مهدی گویا"در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: البته گاهی اوقات ممکن است بیماری در شهرستان که مبتلا به تب کریمه کنگو است برای تشخیص قطعی بیماری یا درمان به تهران مراجعه کند به این معنی نیست كه کسی از استان تهران به این بیماری مبتلا شده باشد.

وی از مراجعه دو نفر از مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو از استان مركزی و گیلان به تهران خبر داد و افزود: این دو بیماراز زمانی که به تهران مراجعه کردند تحت درمان قرار گرفته‌اند. گویا با تاکید بر اینکه تعداد موارد بیماری تب کریمه کنگو نسبت به سال گذشته هیچ افزایشی پیدا نکرده است افزود: اکثریت موارد ابتلا به این بیماری در استان‌های مرزی شرقی کشور یعنی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و این باردر استان خراسان رضوی است. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت تصریح کرد: البته تمامی مبتلایان به تب کریمه کنگو به جز یک نفرازآن‌ها که در اثر تماس با بیمار بود از طریق تماس با دام به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا امروز ۲۵ نفر در سطح کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که جز دو نفر که تحت مداوا هستند تمامی آن‌ها بهبود یافتند. گویا همچنین قرنطینه ۲۷ نفر دیگر در مناطق کشور را به دلیل مشکوک بودن به بیماری تب کریمه کنگو تکذیب کرد و افزود: اصلا چیزی به نام قرنطینه به دلیل مشکوک بودن به بیماری تب کریمه کنگو نداریم و چنین خبری صحت ندارد. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت یادآور شد: گاهی اوقات شایعه می‌شود که بیماری تب کریمه کنگو از طریق خوردن گوشت و شیر منتقل می‌شود اما اینطور نیست و این‌ها، از راه‌های بسیار نادر مبتلا شدن به این بیماری هستند. گویاخاطرنشان کرد: بیشتر کسانی که با دام سروکار دارند و به زایمان دام، ذبح دام، ودوشیدن شیر دام مشغول هستند در معرض ابتلا به این بیماری قراردارند. به گفته وی کارگران کشتارگاه‌ها به هنگام کار باید دستکش در دست داشته باشند و در مواقع ذبح دام عینک بگذارند و بطور کلی لباس مخصوص بپوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha