جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: 49899

یك كارشناس تغذیه گفت: شكر موجود در بستنی جزء قندهای ساده محسوب می‌شود بنابراین مصرف بی رویه آن می‌تواند موجب افزایش قند خون خصوصا در افراد دیابتی شود.

دیابتی‌ها، بستنی را محتاطانه مصرف کنند
سلامت نیوز : یوسف نقیایی ضمن بیان این مطلب گفت: بستنی در طبقه بندی جزء گروه شیر و لبنیات قرار می‌گیرد و میزان انرژی موجود در آن حدود 200 كیلوكالری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه یكی از تركیبات اصلی بستنی شكر است، میزان كربوهیدرات موجود در آن بالاست و بسته به محل ساخت و كارخانه سازنده بین 20 تا 30 درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا؛ این کارشناس تغذیه تصریح كرد: همچنین به دلیل وجود شیر در بستنی حاوی 4 درصد پروتئین و مقداری چربی كه بسته به محل ساخت (5 تا 10 درصد) متغیر است و از این لحاظ می‌تواند تامین كننده خوبی جهت مقداری پروتئین و انرژی مورد نیاز در افراد شود. ضمن این كه بستنی بسیاری خواص موجود در شیر را از قبیل وجود كلسیم و سایر ریز مغذی‌ها دارا است.وی خاطرنشان كرد: نكته بسیار مهم در مصرف بستنی رعایت حد اعتدال به منظور عدم دریافت كالری زیاد و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی است.نقیایی افزود: نكته مهم دیگر در این رابطه توجه به وضعیت بهداشتی بستنی است خصوصا بستنی‌های سنتی كه می تواند زمینه بروز ابتلا به آلودگی‌های انگلی و كلیفرم را بوجود آورد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha