متخصصان علوم پزشكی در انگلیس تاكید كردند: بسیاری از موارد مرگ ومیر ناشی از ابتلا به بیماری‌های مزمن در انگلیس، براثر مصرف روزانه الكل است.

سلامت نیوز : متخصصان دانشگاه آکسفورد در گزارش جدیدی هشدار دادند: مصرف الکل خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن را تشدید می‌كند.

این متخصصان متذكر شدند كه دستورالعمل‌های فعلی وزارت بهداشت انگلیس در مورد مصرف الكل با بهینه سازی وضعیت سلامت عمومی سازگاری ندارد.به گزارش بی بی سی، آمارها نشان می‌دهد که بیماری‌های ناشی از مصرف الکل سالانه سه میلیارد و 300 میلیون پوند هزینه به سازمان خدمات درمانی انگلیس تحمیل می‌كند. متخصصان دانشگاه آكسفورد اطلاعات فوق را از آمار مربوط به سال 2006 میلادی به دست آورده‌اند. این آمار حاصل مطالعه روی 15 هزار فرد بالغ در انگلیس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این كارشناسان برای ارزیابی نرخ مرگ و میر ناشی از 11 بیماری مختلف كه با مصرف طولانی مدت الكل مرتبط هستند از یك مدل ریاضی استفاده كردند.مجله تخصصی بریتیش مدیسین در این باره گزارش داد این بیماری‌ها شامل بیماری قلبی، سکته، فشار خون بالا، دیابت، بیماری بافت های کبد، صرع و پنج نوع سرطان هستند.

ملانی نیکولز، پزشك متخصصی كه سرپرستی این گروه را برعهده داشته تاكید كرد: اگر این بیماران الکل خود را كنار بگذارند این امکان وجود دارد که از بروز بیش از 4000 مورد مرگ ناشی از سرطان، بیماری‌های قلبی، سکته و بیماری کبدی در این كشور پیشگیری شود.كارشناسان تصریح كردند كه دستورالعمل‌های دولتی برای کاهش خطرات مرتبط با مصرف نوشابه‌های الکلی برای مردم باید واقع بینانه‌تر باشد و اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه باید در اختیار مردم قرار بگیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha