جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 49902

13 خوراکی اعجاب آور برای افزایش طول عمر وجود دارد که بهتر است مطالب زیر را بخوانید.

13 خوراکی اعجاب آور برای افزایش طول عمر

سلامت نیوز : زهرا رضایی کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: خوراکی های اعجاب آوری وجود دارد که با مصرف آنها باعث افزایش طول عمر می شود که در اینجا به آن اشاره می کنیم.

1- سیر:

رضایی گفت: سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین خاصیت آنتی بیوتیکی دارد بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است.

وی با بیان این مطلب افزود: علاوه بر ا ین سیر اثر ضد انعقاد خون جذب کننده و پایین آورنده فشار خون هم دارد.

وی تاکید کرد: این ماده غذایی ارزشمند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های گوارشی- بیماری های قلبی و عروقی و کاهش میزان کلسترول خون دارد.

2- پیاز:

رضایی تصریح کرد: پیاز نیز خاصیت آنتی بیوتیکی و البته ضد عفونی دارد پیاز باکتری های عامل پوسیدگی دندان ها، ورم لثه را می کشد.

وی با بیان این مطلب افزود: پیاز مانع ایجاد برخی واسطه های التهابی می شود آنچه پیاز انجام می دهد این است که یک نیروی کمکی در مقابل برخی بیماری ها مثل آسم و مشکلات ناشی از استعمال دخانیات عمل می کند.

3- زردچوبه و فلفل سیاه:

رضایی تشریح کرد: زردچوبه که حاوی آنتی اکسیدان های قوی ضد التهاب ها و ضد سرطان هاست این ادویه در کنار فلفل سیاه خاصیتش ده برابر می شود.

4- سویا:

این کارشناس ارشد تغذیه گفت: در سویا "ایزوفلان" وجود دارد که "ایزوفلان" آنتی اکسیدانی قوی است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: میزان کلسترول خون را پایین می آورد و برخی نشانه های یائسگی را تسکنی می دهد و سویا به شکل سس سویا،‌شیر سویا و یا ماست سویا عرضه می شود.

وی تاکید کرد:‌دانه های سویا به هیچ وجه با سویای واقعی قابل مقایسه نیستند.

5- قارچ ها:

رضایی اظهار کرد: بعضی از قارچ ها مانند قارچ ژاپنی سیستم دفاعی بدن را تحریک کند که این اثر به خاطر وجود "پلی ساکاریدهایی" در این نوع قاچ هاست.

6- میوه های قرمز:

این کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: تمشک، توت فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، انگور فرنگی سیاه، توت کانادایی، انگور سیاه و میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان پلی فنول و فلاویند هستند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: به طور مثال تمشک 2 برابر بیشتر از گریپ فروت و حدودا 9 برابر کیوی ذخیره آنتی اکسیدان دارد به همین دلیل است که میوه های قرمز بیماری های اختلال در باسازی عصبی مانند (آلزایمر) پیشگیری می کند و فشار خون را پایین می آورد و از بروز بیماری های قلبی و عروقی نیز پیشگیری می کند سرعت رشد تومورها را کند می کند و عوامل سرطان زا را از بین می برند.

7- شکلات سیاه:

رضایی اظهار کرد: شکلات تلخ در مبارزه با خستگی و نیز پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی سهیم است.

وی با بیان این مطلب افزود: مشکلات گردش خون را با افزایش حجم رگ ها، محدود کردن حمله های پلاکتی و سیال کردن خون برطرف می کند.

وی تشریح کرد: شکلات سیاه با اثر سرخوشی اش یک ضد افسردگی طبیعی است هر چه شکلات طبیعی تر باشد خوردن منظم آن بیشتر توصیه می شود البته به شرط رعایت تعادل و میانه روی زیرا کاکائو یک ماده کم کالری نیست.

8- ماهی:

رضایی اظهار کرد: ماهی سرشار از امگا 3 است و به خاطر فوایدش برای سیستم قلبی و عروقی مشهور شده است.

وی ادامه داد: میزان کافی امگا 3 در پیشگیری  از سرطان و مشکلات خلق و خو در افراد افسرده موثر است.

وی توصیه کرد: به زنان باردار نیز توصیه می شود که امگا 3 زیادی مصرف  کنند زیرا امگا 3 حاوی اسیدهای چرب ضروری برای رشد مناسب مغز جنین است.

وی تاکید کرد: 2 یا 3 بار در هفته ماهی بخورید البته خوردن ماهی های کوچکتر در اولویت است چون ماهی های کوچکتر حاوی جیوه کمتری است.

9- چای سبز:

رضایی تشریح کرد: چای سبز یک ضد سرطان بسیار عالی است و با کاهش پلاک های آتروم از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند چون پلاک آتروم عامل انسداد عروق هستند.

وی ادامه داد: این چای مانند یک سم زدا برای بدن عمل می کند و پیری را به تاخیر می اندازد.

10- غلات کامل:

رضایی در ادامه گفت:‌ غلات کامل سرشار از فیبراند و باید در لیست  غذایی ما از اولویت بالایی قرار گیرند و جایگزین غلات تصفیه شده شوند.

وی اظهار کرد: غلات تصفیه شده طی مراحل صنعتی، بخش عمده ای از خواصشان مخصوصا فوایدی را که برای گوارش و سیستم قلبی و عروقی دارند از دست می دهند .

رضایی تاکید کرد: نان کامل، غلات کامل صبحانه و دیگر غلات (برنج و نان) باید هر روز مصرف شوند.

11- روغن زیتون:

رضایی عنوان کرد: ماده غذایی اصلی رژیم های مدیترانه ای روغن زیتون است که مزیت اصلی اش ایجاد تعادل میان ا مگا 3 و امگا 6 است.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: این روغن در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر است و توصیه می شود این روغن را جایگزین روغن های دیگر کرد.

12- بروکلی و سبزیجات دیگر:

این کارشناس ارشد تغذیه گفت: بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و البته گوجه فرنگی و فلفل و بعد از آنها چغندر و کدو تنبل سبزیجان فوق العاده ای برای سلامتی هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: این مواد غذایی را با ید 2 بار در روز و در وعده های غذایی ناهار و شام استفاده شود.

13- زنجبیل

رضایی اظهار کرد: زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های بسیار سودمند برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و برخی سرطان ها و دیگر بیماری های مرتبط با افزایش سن است.

وی ادامه داد: خواص ضد التهابی بسیار دارد خصوصا در درمان بیماری های روماتیسم و ورم مفاصل دارد.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت زنجبیل گوارش را تسهیل کرده و به مبارزه با تهوع و استفراغ کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha