رئیس بخش اورژانس بیمارستان مصطفی خمینی گفت: ۷۵ درصد بیماران مبتلا به صرع با یک دارو، ۱۵ درصد بیماران با دو تا سه دارو به راحتی درمان شده و فقط ۱۰ درصد برای درمان دچار مشکل هستند.

۷۵درصد مبتلایان به صرع با یک دارو بهبود می‌یابند
سلامت نیوز : دکتر سیامک افشین مجد رئیس بخش اورژانس بیمارستان مصطفی خمینی در گفتگو با سینانیوز با بیان اینکه شایع‌ترین بیماریهای مغز و اعصاب بیماریهای عروقی مانند سکته‌ها، خونریزی‌های مغزی و بیماری MS هستند گفت: بیماری صرع و پارکینسون نیز از جمله بیماریهای شایع در این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای بین المللی یک درصد افراد جوامع به بیماری صرع مبتلا هستند افزود: متاسفانه این بیماری در کشور ما دارای برچسب بوده و در مواردی بیماران مبتلا به صرع به دنبال مخفی کردن بیماری خود بوده و می‌اندیشند که بیماری صرع از جمله بیماریهای صعب العلاج است درحالی که ۷۵ درصد بیماران مبتلا به صرع با یک دارو، ۱۵ درصد بیماران با دو تا سه دارو به راحتی درمان شده و فقط ۱۰ درصد برای درمان دچار مشکل هستند. دانشیار نورولوژی دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه نباید بیماری صرع به عنوان برچسب مطرح شود گفت: این بیماری نیز مانند بیماری فشار خون که قابل درمان است باید مطرح شود.

وی تصریح کرد: افراد درگیر این بیماری بیشتر در گروه افرادی هستند که دچار مشکلات مغزی مانند تروماهای مغزی یا سکته‌های مغزی شده‌اند ولی در مواردی بیماری صرع بدون دلیل مغزی نیز دیده شده است. دکتر سیامک افشین مجد ادامه داد: در یک فرد سالم هم ممکن است حمله صرع دیده شود که از کل بیماران مبتلا به صرع که یک درصد جوامعه هستند ۷۰ درصد موارد صرع دلیل ابتلای خاصی ندارند. وی اظهار کرد: در مواردی که صرع مقاوم به درمان باشد با مشکلات اقتصادی مواجه خواهد شد چرا که داروهای جدید صرع تحت پوشش بیمه نبوده و قیمت بالایی دارند در حالی که بیمه‌ها باید از افراد مبتلا به صرع مقاوم مانند بیماران خاص حمایت نماید. این متخصص بیماریهای مغز و اعصاب در پایان بارز‌ترین مشکل بیماران مبتلا به صرع را در مرحله اول مشکلات فرهنگی، شغل و قیمت بالای دارو‌ها در افراد مبتلا به صرع مقاوم دانست و خاطر نشان کرد: سازمانهای تامین اجتماعی باید در راستای ایجاد مشاغل مناسب برای این افراد تلاش نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha