شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 49927

موز از آن دسته میوه‌هایی است که مصرف آن برای همه افراد از پیر و جوان گرفته تا ورزشکار، توصیه می‌شود. امروزه موز بخشی از برنامه غذایی روزانه ما شده است و آن را ممکن است در صبحانه ، دسر و... استفاده کنیم ولی آیا تاکنون به خواصی که موز برای ما به ارمغان می‌آورد فکر کرده‌اید؟

بیش از آنکه خوشمزه باشد خاصیت دارد
سلامت نیوز : این میوه غنی از انرژی، منبع سرشاری از پتاسیم است. این ماده معدنی به حفظ تعادل فشار خون و عملکرد قلب کمک شایانی می‌کند. موز دارای قندهای میوه نظیر گلوکز، ساکاروز و فروکتوز است که باعث تولید انرژی می‌شود. ایم میوه برای دیابتی‌ها ایده آل محسوب می‌شود. موز سرشار از فیبر است و به فعال بودن روده‌ها کمک می‌کند. در نتیجه اگر شما دچار یبوست همیشگی هستید پیشنهاد می‌شود موز را به طور مرتب در برنامه غذایی خود داشته باشید. موز سرشار از آهن بوده و قادر است به خوبی با کم خونی مقابله کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ موز باعث کاهش افسردگی و بهتر کردن روحیه می‌شود چرا که ترشح هورمون سروتونین را افزایش می‌دهد. سروتونین یک هورمون موثر برای بهبود روحیه است که می‌تواند با کمک تریپتوفان (نوعی اسید آمینه) موجود در موز ترشح شود. در نتیجه موز به افرادی که دچار افسردگی هستند توصیه می‌شود. موز می‌تواند برای افرادی که دارای فشار خون بالا و در معرض سکته قلبی هستند مفید باشد زیرا می‌تواند سطح فشار خون را کنترل کند. این میوه برای خانم‌های باردار بسیار ایده آل است. زیرا سوزش معده و تهوع‌های صبح گاهی را رفع می‌کند. موز برای استرس بسیار مفید است. استرس سطح پتاسیم در بدن را کاهش داده و منجر به عدم تعادل سطح آب در بدن و تپش قلب می‌شود. سطح پتاسیم را کنترل کرده و از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند. موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب6 ، ب 12 ، منیزیم و پتاسیم است که می‌تواند با نیکوتین مقابله کرده و سرانجام به ترک سیگار کمک کند.









برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha