رییس مركز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی با رد انتقال بیماری تب كریمه كنگو از شرق به مناطق غربی و شمال غرب كشور گفت:این بیماری تنها در قسمت های شرقی كشور مشاهده شده است.

سلامت نیوز : 'محمدمهدی گویا' در گفت و گو با ایرنا افزود:مواردی از بیماری تب كریمه كنگو تنها در سه استان سیستان و بلوچستان ، كرمان و خراسان رضوی گزارش شده است كه پیش از این اطلاعات آن در رسانه ها درج شده است.

همچنین كارشناس مسوول بیماری های مشترك انسان و دام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته، مواردی از بیماری تب كریمه كنگو بصورت پراكنده در برخی از نقاط كشور مشاهده شد اما تاكنون گزارشی از وجود بیماری در شمال غرب كشور، گزارش نشده است.'محمد زینلی' تاكید كرد: امسال مواردی از این بیماری بصورت خیلی محدود فقط در شرق كشور مشاهده شده است.وی یادآور شد: تب خونریزی دهنده كریمه كنگو نوعی بیماری ویروسی مشترك بین انسان و دام به ویژه گاو و گوسفند است و بیش از 90 درصد موارد ابتلا به تب كریمه كنگو در كشور از طریق ذبح دام ، اتفاق می افتد. از ابتدای سال جاری تاكنون 18 مورد از بیماری تب كریمه كنگو در شرق استان كشور گزارش شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha