بیماران مبتلا به "ام اس" طی چند هفته اخیر پس از مراجعه به داروخانه برای دریافت داروی تحت پوشش بیمه «سینووكس» شاهد افزایش قیمت آن بودند.

قیمت داروی «سینووكس» از سه‌شنبه كاهش می‌یابد
سلامت نیوز : بیماران مبتلا به "ام اس" طی چند هفته اخیر پس از مراجعه به داروخانه برای دریافت داروی تحت پوشش بیمه «سینووكس» شاهد افزایش قیمت آن بودند. این در حالی است كه مسئولان داروخانه ها، بیمار را برای دریافت مابه التفاوت مبلغ فعلی با قیمت بیمه ای‌ آن، به انجمن ام اس ارجاع می دادند. به دنبال تداوم این مشكل، هفته گذشته تعدادی از بیماران ام اسی با مراجعه به سازمان غذا و دارو در پی حل مشكل خود برآمدند.

پیگیری ایسنا حكایت از بی‌اطلاعی مسئولان صندوق تامین اجتماعی از این افزایش قیمت داشت. این در حالیست كه مسئولان سازمان غذا و دارو، این اقدام را عادی می دانند و در همین رابطه دكتر محمد عبده زاده، مدیركل نظارت بر دارو و مخدر سازمان غذا و دارو عنوان می كند: قیمت فعلی داروی سینووكس 45 هزار تومان است اما به این علت كه قیمت پایه بیمه روی 40 هزار تومان بسته شده است، داروخانه این مابه التفاوت را از بیمار دریافت می كند.

به دنبال درج گزارش ایسنا از افزایش قیمت داروی مبتلایان به ام اس، دكتر سعدالله پرویزی، مدیركل روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در گفت‌وگو با (ایسنا) از كاهش مجدد قیمت داروی «سینووكس» خبر داد.وی درباره تغییرات قیمتی این داروی بیماران مبتلا به ام اس، گفت: یكی از داروهای بیماران ام اس، اینترفرون بتا A است كه با نام های تجاری مختلف و با قیمت های متفاوتی در اختیار داروخانه ها قرار دارد.وی ادامه داد: تعیین مبنای قیمت بیمه‌ای دارو برعهده سازمان‌های بیمه‌گر است. زیرا بیمه بر اساس مقررات خود ارزانترین برند یك دارو را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیركل روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با بیان این كه اكنون شركت های بیمه گذار یكی از برندهای داروی اینترفرون بتا تحت عنوان «اكتووكس» كه قیمت هر ویال آن 40 هزار تومان است را به جای داروی سینووكس كه قیمت هر ویال آن 45 هزار تومان است تحت پوشش قرار داده اند.پرویزی اضافه كرد: اكنون بیمه این دارو را با قیمت پایه 40 هزار تومان محاسبه می كند. اگر بیمار مایل به مصرف سینووكس است باید مابه التفاوت آن را بپردازد.وی با اشاره به اینكه در نهایت می توان گفت افزایش قیمتی وجود نداشته است، اظهار كرد: سینووكس و اكتووكس هر دو داروی ایرانی هستند، اما اكتووكس به تازگی و به مدت یك سال است كه وارد بازار شده و می توان گفت سینووكس قدیمی تر است و مصرف بیشتری دارد.

مدیركل روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینكه هفته گذشته كمیسیون قیمت گذاری به كاهش قیمت سینووكس و رساندن هر ویال آن به 40 هزار تومان رای داده است، عنوان كرد: اجرای این مصوبه پس از تعطیلات 14 و 15 خردادماه قطعی است.وی درباره علت ارجاع بیماران به انجمن ام اس برای دریافت این مابه التفاوت گفت: این اتفاق نباید صورت می پذیرفت. انجمن یك مركز خیریه است و شاید به علت اینكه پیگیر مشكلات بیماران است این اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha