مصرف زیاد ویتامین ب 6 باعث كم شدن شیر مادر می شود

۱۳۹۱/۰۳/۱۴ - ۱۵:۲۹ - کد خبر: 49974
مصرف زیاد ویتامین ب 6 باعث كم شدن شیر مادر می شود
سلامت نیوز : دكتر ناهید عزالدین زنجانی متخصص اطفال ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اكثر مادران در مورد مصرف دارو در حین شیردهی مضطرب و نگران هستند و ممكن است اطلاعات و نظرات متفاوتی را از منابع مختلف از جمله پزشكان،‌ داروسازان و ماماها دریافت كنند و چه بسا در مواردی بدون آنكه خود مایل به قطع شیردهی باشند در اثر توصیه های نادرست اطرافیان، به این عمل اقدام كنند.

وی افزود: هر دارویی كه مادر شیرده مصرف می كند جزیی از آن وارد شیرش می شود و مقدار دارویی كه از طریق شیر مادر به شیرخوار می رسد تحت تأثیر عوامل مختلفی تغییر می كند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ دكتر زنجانی با اشاره به این كه مقدار و مدت مصرف دارو بسیار اهمیت دارد، گفت: استفاده از داروهایی مانند مواد رادیو اكتیو كه ممنوعیت مصرف دارند اگر به مقدار اندك و در مدت كوتاه مصرف شوند، ‌ممكن است فقط با قطع كوتاه مدت تغذیه با شیر مادر همراه باشند.وی یادآور شد: داروهایی كه از طریق خوراكی قابل جذب نیستند و باید حتما به مارد تزریق شوند مانند انسولین اگر چه ممكن است در شیر مادر ترشح شوند اما چون در دستگاه گوارش شیرخوار جذب نمی شوند اثر كمتری بر شیرخوار می گذارند.این متخصص اطفال تصریح كرد: داروهای خوراكی جلوگیری كننده از بارداری حاوی استروژن، تولید شیر را كاهش می دهند ولی آنهایی كه فقط حاوی پروژسترون هستند یا بر حجم شیر تأثیر ندارند و یا اثر آنها بر شیر مادر بیار ناچیز است.


نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
3.89602s, 18q