یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 49995

با افزایش 58 درصدی قیمت جوجه یک روزه زنگ خطر تولید مرغ و تخم مرغ زده شده و متولیان برای جلوگیری از کاهش جوجه‌ریزی و کاهش تولید مرغ و تخم‌مرغ باید چاره‌اندیشی کنند.

زنگ خطر برای تولید مرغ و تخم‌مرغ
سلامت نیوز :با افزایش 58 درصدی قیمت جوجه یک روزه زنگ خطر تولید مرغ و تخم مرغ زده شده و متولیان برای جلوگیری از کاهش جوجه‌ریزی و کاهش تولید مرغ و تخم‌مرغ باید چاره‌اندیشی کنند.

مقایسه میانگین قیمت فرآورده‌ها در سطح کشور در ماه‌های فروردین و اردیبهشت نشان می‌دهد هر قطعه جوجه یک روزه گوشتی با 58 درصد افزایش از 5820 فروردین به 9221 ریال در اردیبهشت رسیده است.همچنین هر قطعه جوجه یک‌ روزه تخمگذار نیز با 12 درصد افزایش از 12121 ریال فروردین به 13570 ریال در اردیبهشت رسیده است.طی ماه‌های گذشته کاهش قیمت جوجه یک روزه باعث نوسان در تولید و عرضه بیش از اندازه تخم‌مرغ و مرغ در کشور و به تبع آن کاهش قیمت بویژه در مورد تخم مرغ شده که به گفته تولیدکنندگان توجیه اقتصادی برای آنها نداشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبکه خبری صنایع غذایی ایران ؛ در همین زمان کارشناسان عقیده داشتند جلوگیری از نوسانات قیمت جوجه یک روزه می‌تواند عرضه مرغ و تخم‌مرغ را در بازار کنترل کند و دقیقا در همان زمان هشدار دادند اگر عرضه مازاد مرغ و تخم‌مرغ باصادرات و توزیع مناسب کنترل نشود دوباره با افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش عرضه مرغ و تخم‌مرغ را شاهد خواهیم بود.در حال حاضر زنگ خطر افزایش قیمت جوجه یک روزه زده شده و متولیان برای جلوگیری از کاهش جوجه‌ریزی و کاهش تولید مرغ و تخم‌مرغ باید چاره‌اندیشی کنند.

همچنین این گزارش حاکی است قیمت گوسفند زنده نیز از کیلویی 8 هزار تومان در فروردین به 8 هزار و 268 تومان در اردیبهشت رسیده است.گوشت گوساله زنده نیز از 5 هزار و 840 تومان به 6 هزار و 267 تومان افزایش یافته است. همچنین گوشت گوسفند از 17 هزار و 500 تومان در فروردین به 18 هزار و 270 تومان در اردیبهشت و گوشت گوساله نیز از کیلویی 14 هزار و 750 تومان به 15 هزار و 100 تومان در اردیبهشت‌ماه رسیده است. همچنین متوسط خرید شیر از دامداران نیز در اردیبهشت‌ماه 682 تومان بوده است. این در حالی است که کارخانه‌های لبنی اعلام می‌کنند قیمت شیر از دامدار به شدت افزایش یافته و به کیلویی بیش از از 800 تومان خریداری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha