رییس انجمن دیابت با بیان اینکه داروهای ایرانی دیابت کیفیت خوبی دارند، گفت: مشکل ما دارو نیست بلکه وزارت بهداشت به پیشگیری از عوارض دیابت و آموزش بیماران توجه لازم را نمی‌كند.

سلامت نیوز : اسدالله رجب در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مشكلی با داروهای ایرانی دیابت ندارم چرا كه برخلاف بسیاری از پزشكان معتقدم كه دیابت فقط با مصرف دارو درمان نمی‌شود. بر اساس نتایج پژوهشی كه هشت سال پیش سازمان جهانی بهداشت در استان قزوین انجام گرفت، قندخون بیمارانی كه فقط از دارو استفاده و حتی به موقع به پزشك مراجعه می‌كنند، كنترل نمی‌شود چون در درمان دیابت فعالیت جسمی، تغذیه مناسب، مصرف داروها یا تزریق صحیح و كاهش استرس اهمیت زیادی دارند اما برخی از بیماران به این نكته‌ها توجهی نمی‌كنند و اظهار می‌كنند كه داروهای ایرانی در كنترل قندخون آنان موثر نیست.

وی تاكید كرد: به ندرت داروهای ایرانی بر درمان دیابتی‌هایی كه نكات لازم را برای کنترل قند خون خود رعایت می‌كنند، موثر نیست. در این شرایط داروهای بیماران را عوض می‌كنیم.رجب با اشاره به فعالیت‌های شركت‌های خارجی تولید كننده داروهای دیابت اظهار كرد: این شركت‌ها تلاش می‌كنند محصولات خود را به فروش برسانند اما در شرایط كنونی ایران، چه لزومی دارد كه بیماران، داروهای خارجی را به قیمت گزافی تهیه كنند.رییس انجمن دیابت با اشاره به تاثیر حجامت بر درمان دیابت گفت: طب سنتی از جمله حجامت در درمان دیابت موثر نیست. یك دیابتی خون اضافی ندارد كه با حجامت درمان شود بلكه انسولین خون او كم است.رجب در پایان تاكید كرد: ممكن است داروهای گیاهی در كوتاه مدت بر درمان دیابت موثر باشد اما در بلندمدت امكان دارد كه برای بدن مضر باشند چون تحقیقاتی در این زمینه در دنیا انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha