محققان براساس تازه ترین تحقیقات خود دریافتند که نوزادان نارس بیشتر از دیگران درمعرض ابتلا به مشکلات روحی و روانی قرار دارند.

سلامت نیوز :محققان دانشگاه کینگز کالج لندن و  انستیتوی کارولینسکا در سوئد دریافتند: تولد زودهنگام نوزادان با افزایش خطر ابتلای آنها به مجموعه ای از مشکلات روحی و روانی در مراحل آینده زندگی در ارتباط است.

این محققان دریافتند: نوزادان نارس بیشتر در معرض ابتلا به بیماری روانی اختلالات دوقطبی، افسردگی و روان پریشی قرار دارند.این تحقیقات نشان داد: مجموع خطر همچنان اندک است اما در این نوزادان نارس بیشتر می باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان اطلاعات مربوط به یک میلیون و سیصد هزار نفر را بین سالهای 1973 تا 1985 میلادی در سوئد تجزیه و تحلیل کرده و دریافتند: 10523 نفر از این افراد به علت ابتلا به اختلالات دو قطبی وارد بیمارستان شدند که 580 نفر از آنها زودهنگام (نارس) بدنیا آمده بودند.این تحقیقات نشان داد: نوزادان نارس بیش از هفت برابر بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات دوقطبی و سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

خانم شیارا نوسارتی محقق گفت: آمارهای واقعی شاید بالاتر باشد زیرا موارد ساده ممکن است نیاز به مراجعه به بیمارستان نداشته باشد.وی درعین حال افزود: گمان نمی کنم که دستکم جای نگرانی باشد زیرا می دانیم که تولد زودهنگام (نارس) احتمال قرار گرفتن در معرض موارد روانی متعدد را افزایش می دهد و چه بسا خانواده باید از این امر آگاهی داشته و علائم زودهنگام مشکلات خطرناکتر در آینده را زیر نظر داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha