محققان اعلام کرده اند که یک داروی آزمایشی موفق به مهار نوع وخیم سرطان پستان و ایجاد امیدهایی برای درمانهای شخصی شده است.

سلامت نیوز : نتایج تحقیقات انجام شده در فاز سوم داروی T-DM1 در کنفرانس جامعه آمریکایی تومورشناسی در شیکاگو ارائه شده است.

این تحقیق بین المللی بر روی 1000 بیمار انجام شده که هر سه هفته یک بار این درمان را دریافت می کردند و همه آنها به نوع پیشرفته این بیماری که به سایر اندام ها سرایت کرده بود مبتلا بودند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ تحقیقات نشان داد میزان زنده ماندن بدون گسترش سرطان در این بیماران 9.6 ماه بوده در حالیکه برای سایر بیمارانی که درمانهای دیگری را دریافت کرده اند این میزان 6.4 ماه بوده است که از نظر پزشکی معنای زیادی را داراست.

کمیبرلی بلکول استاد پزشکی دانشگاه دوک گفت: این دارو موثر بود. به طرز متعجب کننده ای تاثیرات این دارو بیشتر از درمان بوسیله HER2 بوده است. به عنوان پزشکی که بیماران زیادی مبتلا به سرطان پستان دارم باید بگویم که خوشحال هستم که این دارو دوز سمی پایینی داشته و باعث ریختن موی بیماران نمی شود.آمارها به طور کلی نشان داد که 65 درصد بیماران دریافت کننده داروی جدید پس از دو سال زنده بوده اند که این میزان در سایر درمانها 47.5 درصد است میزانی که تنها کمی پایین تر از مقیاسی است که برای تأیید رسمی این دارو لازم است.قرار است که تحقیقات بیشتری در این زمینه در آینده انجام شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha