محققان آمریکایی توانستد درمان جدیدی برای افسردگی اختلالات دوقطبی با استفاده از یک داروی مخدر به نام کتامین "Ketamine" دست یابند.

سلامت نیوز : گروهی از محققان انستیتوی ملی سلامت روانی آمریکا گفتند که موثر بودن زیاد و سرعت تاثیر از شاخص های این دارو است.

به گفته این محققان، تنها یک دوز کتامین می تواند حملات افسردگی را بعد از فقط 40 دقیقه از وقوع آن درمان کند و همچنین از این توانایی برخوردار است که از تمایل به خودکشی که بیماران افسردگی دوقطبی احساس می کنند،جلوگیری کند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان گفتند: تاثیر داروی کتامین در درمان افسردگی به مدت سه روز از دریافت از اولین دوز آن از طریق تزریق وریدی ادامه می یابد که این امر در 79 درصد بیماران خود را نشان داده است و همچنین می تواند از بروز تمایلات خودکشی جلوگیری کند.

به گفته محققان، این دارو سرآغازی واقعی برای ظهور نسل آینده داروهای درمان افسردگی به شمار می رود.اختلالات افسردگی دوقطبی از بیماریهای خطرناکی است که باعث بروز دگرگونی و نوسانات شدید در خلق  وخوی فرد می شود به گونه ای که گاهی فرد احساس افسردگی و گاهی احساس پارانویا و جنون می کند و علائم این بیماری به مدت چند روز یا ماهها با ظهور تمایلات خودکشی ادامه می یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha