یک شنوایی شناس با تاکید بر لزوم تشخیص زودرس ناشنوایی با روش‌های غربالگری در نوزادان گفت: پیشگیری از عوارض ناشنوایی در کودکان باید هر چه سریع‌تر شروع شود.

سلامت نیوز : دکتر فرنوش جاراللهی، در گفت وگو با ایسنا ، گفت: با توجه به اهمیت تشخیص زودرس ناشنوایی بایستی روش‌های غربالگری به صورت گسترده انجام شود تا ناشنوایی کودکان در ابتدای تولد تشخیص داده شود.

وی افزود: این ناشنوایی‌ها و کم شنوایی‌هایی که نوزادان با آن به دنیا می‌آیند در اکثریت موارد قابل درمان پزشکی نیست، راهی که برای کمک به بهبود این کودکان داریم درمان‌های توانبخشی است. آموزش مهارت‌های شنوایی، آموزش گفتار، مشاوره تخصصی و مشاوره‌های شنوایی شناسی در حیطه‌های مختلف در این کودکان انجام می شود.دکتر جاراللهی تصریح کرد: دسته‌ای از کودکان هستند که سمعک تاثیری در بهبود شنوایی آنها ندارد و باید کاندید عمل کاشت حلزون شوند. پروتز کاشت حلزون روش بهتری نسبت به سمعک است. نکته مهم این است که پیشگیری از عوارض ناشنوایی هرچه زودتر آغاز شود بهتر است.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: اگر در سه ماهگی نیز کم شنوایی کودک تشخیص داده شود اول به کودک سمعک داده و آموزش‌های توانبخشی انجام می‌شود و بعد در یك و نیم سالگی، جراحی کاشت حلزون انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha