سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 50057

مصرف روزی حداقل ۵ وعده میوه، توصیه همیشگی متخصصان تغذیه است اما بهترین زمان مصرف میوه ها چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف میوه
سلامت نیوز :  میوه ها که کم کالری و سرشار از مواد مغذی است حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و ریزمغذی هاست که در صورت مصرف بین ساعت ۴ تا ۱۱ صبح (زمان مصرف صبحانه) در بدن بهتر جذب می شود. علت چیست؟

سم زدایی طبیعی: میوه ها سرشار از عوامل طبیعی سم زدا مانند فلاوانوئید، کاروتنوئید و پلی فنولز است. این ترکیب ها برای از بین بردن یا خنثی کردن سموم به بدن کمک می کند. قند موجود در میوه به سلامت کبد کمک می کند تا این عضو دفع طبیعی سموم را بهتر انجام دهد.مصرف میوه و مغز از بدن در برابر بیماری ها محافظت می کند؛ گلوکز، منبع اصلی انرژی مغز است. موز میوه ای با گلایسمی متوسط به بالاست و میزان قند خون را بالا می برد. این امر باعث تمرکز و فعالیت بهتر مغز می شود. علاوه بر آن از بروز بیماری های حاد مانند آلزایمر و پارکینسون پیش گیری می کند و در موارد نادری نیز در صورت مصرف منظم باعث درمان این بیماری ها می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است؛به طور معمول، میوه ها سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است و نسبت به هر ماده غذایی که برای صبحانه مصرف می شود، حاوی ویتامین c بیشتری است. علاوه بر ویتامین c دارای فلاوانوئید و آنتوسیانین است.بعضی میوه ها مانند سیب، پرتقال و موز دارای ترکیب منحصر به فردی است که با از بین بردن عوامل بیماری زا، زمینه رشد باکتری های مفید را فراهم می کند.تمامی این میوه ها سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند، از سلول ها در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و مانع از پیشرفت بیماری های حاد می شود.

از بروز بیماری ها پیش گیری می کند؛میوه ها غنی از فیبر غذایی و حاوی قند ساده است. مصرف منظم میوه ها، میزان قند خون را کنترل می کند، کلسترول خون را کاهش می دهد و مانع از سخت شدن رگ های خون می شود. در صورت مصرف میوه بین ۴ تا ۱۰ صبح، تاثیر مصرف میوه ها بیشتر می شود.کاهش وزن ایجاد می کند؛به طور کلی میوه ها کم کالری و غنی از فیبرهای غذایی است. در نتیجه احساس سیری طولانی تری در فرد به وجود می  آورد. این امر مانع از تمایل فرد به مصرف انواع شیرینی می شود. مصرف میوه باعث تعادل هورمون ها در بدن می شود تا بدن بتواند با چربی های مربوط به یائسگی و افزایش وزن بر اثر تعادل نداشتن هورمون های تیروئید مقابله کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha