عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر تدوام اجرای طرح پزشک خانواده در راستای هدفمند کردن یارانه ها و توزیع عادلانه خدمات در سراسر کشور تاکید کرد.

دکتر حسینعلی شهریاری در ارتباط با نتایج حاصل از اجرای طرح پزشک خانواده ، به مهر گفت: این تصور که طرح پزشک خانواده در طول اجرا توانسته تمام اهداف تبیین شده در آن را پوشش دهد، واقعیت ندارد و تنها یک تصور ذهنی است.

وی توضیح داد: اجرای چنین طرحی حتی در کشورهای اروپایی، دهها سال طول می کشد تا تمامی اهداف آن محقق شود و بتوان به نتایج مثبت و منفی آن پی برد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به متفاوت بودن شرایط اجتماعی و اقتصادی ایران، تصریح کرد: در کشوری که جمعیت شناور و سیار در سطح جامعه پزشکی و خانواده دارد، قطعا در اجرای طرح دچار چالش می شود.

به گفته شهریاری، وزارت بهداشت در سال اول اجرای طرح پزشک خانواده از وجود 80 مورد چالش در این طرح خبر داده بود که به تدریج از تعداد آنها کاسته شده است.

وی افزود: در هر حال، چاره ای نداریم جز اینکه طرح را اجرا کنیم، چون تنها راه تحقق هدفمند کردن یارانه ها و همچنین توسعه عدالت اجتماعی، اجرای چنین طرحهایی است که بتواند زمینه دسترسی آحاد مختلف مردم به خدمات را فراهم کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در عین حال تاکید کرد: اگرچه طرح پزشک خانواده می بایست تا پایان برنامه چهارم به طور کامل اجرا شود اما این اتفاق نخواهد افتاد.

شهریاری، خواستار هماهنگی بین وزارتخانه های بهداشت و رفاه شد و افزود: بعد از تعطیلات مجلس، مسئولان دو وزارتخانه با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان، ضمن ارائه گزارش عملکرد از چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده، باید راهکارهایی برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح نیز ارائه دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha