تحقیقات جدید در اروپا نشان می‌دهد که شیمی درمانی و پرتو درمانی قبل از عمل جراحی سرطان مری نتایج بهتری به همراه دارد.

سلامت نیوز : وان دی جاست تهیه کننده تحقیقات و از اعضای بخش درمان سرطان در بیمارستان دانشگاه  Erasmus شهر روتردام هلند گفت: معتقدیم بیماران مبتلا به سرطان ریه که قبل از عمل جراحی تحت شیمی درمانی قرار می گیرد،فرصت بهتری برای نجات یافتن از این بیماری دارند.

این تحقیقات نشان داد: شیمی درمانی و پرتو درمانی قبل از عمل جراحی نتایجی بهتر از آن دارد که از همان ابتدا عمل جراحی صورت گیرد.محققان حدود 400 بیمار مبتلا به سرطان مری را انتخاب کرده و آنها را به طور تصادفی به دو دسته تقسیم کردند که دسته اول فقط تحت عمل جراحی و دسته دوم تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی قبل از جراحی قرار گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان دریافتند: بیمارانی که قبل از عمل جراحی تحت شیمی درمانی قرار گرفتند به طور متوسط ۴ سال بعد از عمل جراحی عمر کردند در حالی که این مدت برای بیمارانی که فقط تحت عمل جراحی قرار گرفتند، 2 سال بود.این تحقیقات همچنین نشان داد بسیاری از بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار گرفتند به درمان به ویژه بعد از برداشتن تومور پس از عمل جراحی نشان دادند.اما پیچیدگی‌های بعد از عمل جراحی برای هر دو دسته از بیماران مشابه بود و همچنین ۴ درصد از هر یک از دو دسته بیماران بعد از عمل جراحی در بیمارستان جان سپردند.

دکتر راگا فوریس، رئیس بخش جراحی‌های سینه بیمارستان ماونت ساینای در نیویورک درباره این تحقیقات گفت: این نتایج چه بسا به طور کلی پیش بینی می شد اما نه با این تفاوت زیادی که خودش را نشان داد.سرطان‌ مری‌ عبارت‌ است‌ از رشد بافت‌ سرطانی‌ در مری‌ که‌ در آن‌ سلول‌ها بدون‌ کنترل‌ شروع‌ به‌ تقسیم‌ می‌کنند.سرطان‌هایی‌ که‌ در مری‌ آغاز می‌شوند معمولاً در قسمت پایینی‌ مری‌ در جایی‌ که‌ مری‌ در قفسه‌ سینه‌ طی‌ مسیر می‌کند رخ‌ می‌دهند.سرطان‌ مری‌ در افراد بیشتر از 50 سال‌ و در هر دو جنس‌ ایجاد می‌شود اما در مردان‌ شایعتر است.مردان سیگاری‌، الکلی‌ها و افرادی که سابقه بیماری‌های مری دارند بیش از دیگران در معرض ابتلا به سرطان مری هستند.

در اغلب موارد اولین علامت عبارت است از اینکه بیمار در بلع مواد غذایی دچار اشکال می‌شود. فرد ممکن است احساس کند که غذا در گلویش گیر می‌کند.در ابتدا ممکن است این مشکل در حین بلع مواد غذایی جامد مثل سیب، گوشت و غیره باشد اما بعداً ممکن است فرد برای بلع غذاهای نرم و حتی مایعات نیز دچار مشکل شود.با پیشرفت بیماری، مری تدریجاً تنگ تر می‌شود . یکی از علایم زودرس بیماری، درد در ناحیه قفسه صدری است.ممکن است فرد در حین بلع مایعات داغ دچار سوزش سر دل شود. علایم دیررس بیماری شامل آبریزش از دهان ( به دلیل عدم بلع بزاق)، استفراغ حاوی غذاهای هضم نشده و کاهش وزن هستند.علایم تنفسی نیز شایع هستند. خشونت صدا و سرفه در صورتی ایجاد می‌شوند که سرطان به قسمتهای مجاور و نزدیکش دست اندازی کرده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha