معاون دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بخشی از کمبودهای دارویی واقعی است اما بیان کمبودهای دارویی به صورت شفاف باعث نگرانی مردمی و افزایش مصرف کاذب خواهد شد که برای بازار و مصرف کننده مشکل آفرین خواهد بود.

بیان کمبودهای دارویی منجر به افزایش مصرف کاذب خواهد شد
سلامت نیوز: معاون دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مشکل تامین ارز مرجع برای واردات دارو از سوی بانک های عامل است که سرعت عمل پایینی دارند.

دکتر محمد رضا شانه ساز در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:« بانک مرکزی در حال پیگیری است تا ارز مرجع به موقع برای تهیه دارو در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و همکاری بانک مرکزی در این زمینه خوب است اما از بانک های عامل انتظار سرعت عمل بیشتری داریم تا بتوانیم به موقع ارز دارو را تهیه کنیم تا تهیه دارو در بازار دچار انقطاع نشود.»
وی در خصوص کمیاب شدن برخی داروها خاطرنشان کرد:« بخشی از کمبودهای دارویی واقعی است اما بیان کمبودهای دارویی به صورت شفاف باعث نگرانی مردمی و افزایش مصرف کاذب خواهد شد که برای بازار و مصرف کننده مشکل آفرین خواهد بود.
 برخی از شرکت های دارویی می گویند فروش برخی از داروها در دو ماهه اول امسال به اندازه 6 ماه گذشته بوده و این به دلیل نگرانی بیمار از افزایش قیمت ها است که موجب افزایش خرید شده است. در این زمینه نیاز اساسی به مدیریت افکار عمومی است.»
معاون دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد:«در حال حاضر برخی از داروها از جمله داروی 5fu که در هفته پیش کمیاب شده بود تامین شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha