انگلیس كشیدن سیگار را در مكان‌های عمومی ممنوع كرد، اقدامی كه به گفته دولت این كشور سلامتی هزاران نفر را بهبود خواهد بخشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فرانسه این ممنوعیت انگلیس را با سایر بخش‌های بریتانیا كه قبلا ممنوعیت مشابهی را آغاز كرده بودند، در وضعیت یكسانی قرار می‌دهد:

اسكاتلند در سال 2006  و ایرلند شمالی از آوریل ( فروردین ) امسال سیگاركشیدن در مكان‌های عمومی را ممنوع كرده بودند.

از ساعت 6صبح یكشنبه اول جولای (10 تیر) همه مكان‌‌های عمومی، ادارات و سایر مكان‌‌های محصور و یا نیمه محصور شغلی و همچنین اغلب وسائل نقلیه جمعی به مناطق بدون دود سیگار پیوستند.

البته هنوز افراد می‌توانند در بیرون از خانه‌ها، در  پارك‌ها و حیات‌خلوت غذاخوری‌ها سیگار بكشند.

ایرلند اولین كشور اروپایی بود كه در مارس سال 2004 ممنوعیت سیگاركشیدن در مكان‌های عمومی را به اجرا درآورد. سپس نروژ، ایتالیا، مالتا، سوئد، لاتویا و فرانسه، فنلاند و ایسلند این قانون ا اجرا كردند.

آلن جانسون وزیر بهداشت انگلیس گفت:‌ "كشوی عاری از دود سیگار استانداردهای سلامتی را بهبود خواهد بخشید، وسوسه سیگار كشیدن را كاهش خواهد داد و سیگاری‌ها را تشویق خواهد كرد كه سیگارشان را ترك كنند."

وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید هزینه سالانه ناشی از سیگاركشیدن در سرویس ملی بهداشت  1.4 تا 1.7 میلیارد دلار است.

افرادی كه این قانون را زیر پا بگذارند با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند بود- فرد سیگاری كه در حین دود كردن سیگار در مكان عمومی دیده شود تا 200 پوند و صاحبان محل‌هایی كه این قانون را رعایت نكنند تا 2500 پوند جریمه خواهند شد.
 
    
      
  
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha