سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 50093

نتایج پژوهشی جدید حاکی از آن است که استفاده ترکیبی از سه دارو برای درمان سرطان خون میلوم متعدد، نتایج بسیار امیدبخشی را به همراه داشته است.

سلامت نیوز :نتایج پژوهشی جدید حاکی از آن است که استفاده ترکیبی از سه دارو برای درمان سرطان خون میلوم متعدد، نتایج بسیار امیدبخشی را به همراه داشته است.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان و به نقل از پایگاه خبری Sciencenewsline، محققان مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا دریافته‌اند که ترکیب داروی کارفیلزومیب "carfilzomib" با دو داروی لنالیدومید "lenalidomide" و دوز پایین دکسامتازون "dexamethasone" در درمان سرطان میلوم متعدد ثمربخش بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به منظور این پژوهش، محققان 53 بیمار 35 تا 81 ساله که در فاز اولیه بیماری میلوم متعدد قرار داشتند را به مدت حداقل 28 روز مورد بررسی قرار دادند. طی این پژوهش محققان متوجه شدند که 61 درصد از 36 بیماری که تا پایان این آزمایش از ترکیب این سه دارو استفاه کردند، پاسخ درمانی کاملی را از خود نشان دادند این بدان معنا است که طی استفاده از این داروها هیچگونه سلول تومور یا نمونه پروتئین میلوم در خون یا مغز استخوان مشاهده نشد.

78درصد از کل بیماران نیز پاسخ درمانی تقریبا کاملی را از خود نشان دادند. بنابراین گزارش، به طور کلی بیش از 90 درصد از بیماران طی دو سال درمان، نشانه‌ای از پیشرفت بیماری را بروز ندادند و اکثر آنها به سرعت به این رویه درمانی جواب مثبت دادند و روند بهبود را در پی گرفتند.

به گفته دکتر "جاکوب ویک"، سرپرست این پژوهش، بیمارانی که در فاز اولیه بیماری میلوم متعدد قرار داشتند و تحت درمان با ترکیب این سه دارو بودند، پاسخ سریع و بادوامی را به نسبت سایر رژیم‌های تجویز شده برای بیماری میلوم متعدد از خود نشان داده‌اند.میلوم متعدد نوعی سرطان خون است که افراد مبتلا به آن مستعد کم خونی، عفونت و از کارافتادگی کلیه خواهند بود.این یافته علمی طی نشست سالیانه انجمن آنکولوژی بالینی آمریکا مطرح شد و در مجله انجمن هماتولوژی آمریکا تحت عنوان Blood منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha