سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 50102

سال گذشته 9 تیم تخصصی پزشكی جهت درمان جانبازان به ایران دعوت شده اند و 644 ویزیت جانبازان 70 درصد توسط این متخصصان در بیمارستان خاتم الانبیاء صورت گرفت و تعداد 57 عمل جراحی نیز بر روی جانبازان توسط آنها انجام شده است.

سلامت نیوز :  644 ویزیت جانبازان 70 درصد توسط این متخصصان در بیمارستان خاتم الانبیاء صورت گرفته و تعداد 57 عمل جراحی نیز بر روی جانبازان توسط آنها انجام شده است.

پیام عزیز زاده مسئول جذب متخصصان خارجی در معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال گذشته 9 تیم تخصصی شامل 32 پزشک متخصص در 25 نوبت جهت مشاوره و تشخیص و درمان جانبازان به ایران دعوت شده اند. وی گفت: در این مدت 644 ویزیت جانبازان 70 درصد توسط این متخصصان در بیمارستان خاتم الانبیاء صورت گرفته و تعداد 57 عمل جراحی نیز بر روی جانبازان توسط آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: پرفسور صدیق از کشور ایتالیا(فوق تخصص ارولوژی) 24 ویزیت و 4 عمل جراحی انجام داده است، پرفسور سمیعی از آلمان (متخصص جراحی مغز و اعصاب) 12 ویزیت انجام داده است، پرفسور پازوکی از سوئد (فوق تخصص عروق) 8 ویزیت، 1 عمل جراحی و 1 کلاس آموزشی تشکیل داده است و پرفسور گرجی از آلمان (فوق تخصص داخلی مغز و اعصاب)با تیم همراه 256 جانباز را در تهران و مشهد ویزیت و 18 مورد جراحی و 3 کلاس آموزشی تشکیل داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ مسئول جذب متخصصان خارجی در بنیاد افزود: پروفسور چپل از کشور انگلستان(فوق تخصص ارولوژی) 28 ویزیت و 5 عمل جراحی انجام داده است، پرفسور اشتانسل از آلمان(فوق تخصص ریه) 25 ویزیت، 6 عمل جراحی و 1 کلاس آموزشی تشکیل داده است، پرفسور هاسمن از کانادا و 15 متخصص همراه وی 55 ویزیت و 12 عمل جراحی انجام داده اند و پرفسور لمن از آلمان (متخصص جراح مغز و اعصاب) که 12 ویزیت و 3 عمل جراحی انجام داده است، از دیگر متخصصان به نام دنیا هستند که در ایران حضور پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین پرفسور محسن مهاجر (دارای فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب) هر یک ماه و نیم به مدت 2 هفته تهران بوده است و 223 ویزیت و 11 عمل جراحی انجام داده است. عزیززاده تصریح کرد: این آمار در حالی است که در سال 1390 تنها 22 جانباز به دلیل وخامت شرایط جسمی به کشور آلمان و 4 نفر نیز به کشور انگلستان اعزام شدند. وی افزود: همچنین در سال گذشته 8 جلسه شورای شیمیایی ریه، 8 جلسه جراحی اعصاب، 11 جلسه ارتوپدی، 5 جلسه چشم، 3 جلسه گوش و حلق و بینی، 6 جلسه ترمیمی، 6 جلسه خون و 6 جلسه ارولوژی تشکیل شده است و مجموعاً 1710 نفر به کلینیک های تخصصی معرفی شده اند. دبیر شورای عالی پزشکی یادآور شد: در دو ماه اول سال 1391 نیز پرفسور صدیق 80 ویزیت و 6 عمل جراحی و پرفسور مهاجر با تیم همراه خود 120 ویزیت و 4 عمل جراحی انجام داده است. وی گفت: جانبازانی که دارای وخامت وضعیت جسمی هستند می توانند با نظر پزشک استان یا پزشک معالج با ستاد جذب معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مکاتبه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha