تحقیقات جدید نشان می دهد گوشت قرمز، غذاهای دریایی و سایر غذاهای سرشار از اسید آمینه پورین خطر ابتلا به نقرس را پنج برابر افزایش می دهند.

سلامت نیوز : نقرس یکی از انواع بیماری های ورم مفاصل    می باشد که با درد همراه است.

نقرس در اثر افزایش اسید اوریک در خون به وجود می آید. یکی از عوامل افزایش دهنده ی اسید اوریک، دریافت زیاد مواد غذایی حاوی اسید آمینه پورین است.شواهد حاکیست که غذاهای سرشار از پورین می توانند موجب ایجاد حملات نقرس شوند اما مشخص نیست که آیا این حملات به سرعت اتفاق می افتند یا خیر؟محققان در تحقیقات خود 600 بیمار مبتلا به نقرس را که بیشتر آنها مرد و حدوداً 54 ساله بودند؛ مورد بررسی قرار دادند. این بیماران به مدت یک سال تحت مراقبت بودند.دکتر یوکینگ ژانگ و همکارانش در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون گفتند: تقریبا 1250 حمله نقرسی در طول این مدت اتفاق افتاد که بیشتر آنها در بند شصت پا ایجاد شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ با مصرف پورین رژیمی به مقدار 1.66 گرم در یک دوره دو روزه هیچ گونه حمله نقرسی صورت نگرفت اما با مصرف 2.03 گرم از این پورین ها در طول دو روز حمله نقرسی پدید آمد.این تحقیقات نشان داد: بیمارانی که بالای 20 درصد مصرف پورین داشتند در مقایسه با بیماران که زیر 20 درصد مصرف پورین داشتند؛ پنج برابر بیشتر در معرض ابتلا به نقرس بودند.منابع حیوانی پورین مثل گوشت قرمز و غذاهای دریایی در مقایسه با منابع گیاهی مثل لوبیا ، نخود ، عدس ، آرد جو دو سر ، اسفناج، مارچوبه و قارچ بیشتر فرد را با خطر ابتلا به حمله نقرسی رو به رو می کند.این محققان خاطرنشان کردند: منابع گیاهی پورین نه تنها سطوح کمتری از اینگونه ترکیبات را دارند بلکه از مواد مغذی مهمی تشکیل شده اند که به کاهش مقاومت انسولین هم کمک می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha