چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 50131

نبود نسخه مدونی برای حل معضلات محیط زیست و تعریف نشدن پیوند منطقی عقلائی بین نخبگان و پژوهشگران از جمله مشکلات محیط زیست است.

سلامت نیوز : محمد زاده رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست صبح امروز در نشست هم اندیشی همکاری های علمی پژوهشی سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت علوم و امضاء تفاهم نامه اجرای شش طرح کلان ملی طی سخنرانی در سازمان محیط زیست   در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: حفاظت از محیط زیست با توجه به اینکه یک ماموریت فرابخشی بوده و البته  محیط زیست فرد نمی شناسد باید خردمندانه و از سر معرفت صورت گیرد.

 وی افزود: موضوعات محیط زیست در درون فرا بخش است و در ذات خود بین المللی است لذا حتما باید به مسائل محیط زیست توجه کنیم. محمد زاده تصریح کرد: هم اکنون از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی خود بهره نگرفته ایم و وقت آن است که روی ثروت های خود بازنگری کنیم. وی اظهار داشت: به شمار نیاوردن مردم در برنامه ها و نبود نسخه مدون برای حل معضلات از جمله مشکلاتی است باید هرچه سریعتر حل شود.

****راه اندازی بانک اطلاعاتی در زمینه محیط زیست

 محمدزاده در ادامه گفت: من واقعا اظهار تاسف می کنم از اینکه دست بسیاری از کشورها حتی کشور های پیشرفته زمینه محیط زیست خالی است چنانچه هم اکنون آمریکا 5 درصدجمعیت دنیا را در برداشته و 26 درصد آلاینده تولید می کند بنابر این همچنانکه در حوزه فرهنگ ارتقا حاصل شده و حوزه ها محیط زیست نیز باید حاصل شود. وی افزود: البته ما از این بابت خوشحال هستیم که هم اکنون بحث محیط  زیست به دست افرادی لایق سپرده شده است. محمدزاده تصریح کرد: ما امروز افتخار می کنیم که بانک اطلاعات راه اندازی شده که در آن اطلاعات 90 درصد از اساتید دانشگاهی و محققان در آن ارائه شده است چنانچه برای این بانک حدود 5/1 سال زحمت کشیده شده و امروز رونمایی شد. وی اظهار داشت: سازمان محیط زیست هم نیازمند کمک است و هم مفتخر است به این همکاری که با وزارت علوم صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha