برای نخستین بار در جهان واكسن بیماری پاركینسون بر روی بیش از 30 بیمار آزمایش می شود، محققان امیدوارند با موفقیت آمیز بودن این آزمایشات گام مهی در مهار این بیماری بردارند.

سلامت نیوز :  شرکت زیست فناوری اتریشی افیریس Affiris اعلام کرد نخستین آزمایش بالینی یک واکسن درمانی برای مقابله با بیماری پارکینسون دراتریش آغاز شد که نخستین آزمایش جهانی این واکسن محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ این واکسن درمانی با نام « پی دی 01 ای PD01A » به پروتئینی به نام « آلفا سینوکلئین» حمله می کند که نقش مهمی در پیشرفت این بیماری ایفا می کند. «پی دی 01 ای » قرار است سیستم ایمنی بدن را به گونه ای آماده کند که این سیستم پادتن هایی را علیه « آلفا سینوکلسین» تولید کند. براساس اطلاعاتی که دانشمندان اکنون در اختیار دارند ، بیماری پارکینسون ناشی از ذخیره آلفا سینوکلسین در مغز به شکلی غیر عادی است . بنابراعلام شرکت افیریس ،کاهش انباشت این پروتئین احتمالا تاثیرات مفیدی بر تحول این بیماری دارد.والتر اشمیت مدیر کل این شرکت افزود :« برای نخستین بار در جهان، ایمنی درمانی در درمان بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار گرفت.»این واکسن وارد مرحله یک آزمایش بالینی خود شده و بر روی سی و دو بیمار در یکی از بیمارستان های وین آزمایش شده است.در ابتدا باید ایمنی و قابل تحمل بودن این واکسن برای انسان مشخص شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha