چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 50147

با توجه به ورود موج جدید گرد و غبار به مناطق شرقی کشور هموطنانی که بیماریهای قلبی و تنفسی دارند حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

ورود موج جدید گرد و غبار به چند استان کشور
سلامت نیوز : مهندس عبدالرضا امیدوار شهری، مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به ورود موج جدید گرد و خاك به كشور هشدار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری، افزود: در روز چهارشنبه به سبب افزایش وزش باد در شرق كشور تداوم گرد و خاك در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، كرمان و برخی از نقاط استان یزد پیش‌بینی می‌شود كه این شرایط از روز پنجشنبه بتدریج كاهش می‌یابد.وی افزود: طی روزهای چهارشنبه تا جمعه به علت افزایش وزش باد در كشور عراق به تناوب باد و گرد و خاك در استانهای ایلام، ‌خوزستان و بوشهر سبب كاهش دید افقی و كیفیت هوا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور تصریح كرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا روز چهارشنبه وزش باد شدید به همراه گرد و خاك در شرق و جنوب شرق كشور تداوم خواهد داشت. همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق پدیده گرد و غبار در جنوب غرب كشور دو از انتظار نیست و از لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما در اغلب نقاط كشور خواهیم داشت.شایان ذکر است هموطنان ساکن در این مناطق برای جلوگیری از ورود ذرات گرد و خاک به دستگاه تنفسی خود می توانند از ماسک استفاده کنند و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی نیز باید حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha