رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت از ارسال اساسنامه سازمان بیمه سلامت به هیات دولت خبر داد.

سوال دولت از شورای نگهبان درباره سازمان بیمه سلامت
سلامت نیوز :  رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت از ارسال اساسنامه سازمان بیمه سلامت به هیات دولت خبر داد.

دكتر علیرضا اولیایی منش در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: اساسنامه سازمان بیمه سلامت برای تصویب به هیات دولت ارسال شده است و هیات دولت در مورد این اساسنامه از شورای نگهبان نیز سوال كرده است.وی گفت: مسیر تصویب اساسنامه سازمان بیمه سلامت از دولت است اما شورای عالی بیمه سلامت باید به تصویب مجلس نیز برسد. وزارت بهداشت در مورد اساسنامه سازمان بیمه سلامت و همچنین شورای عالی بیمه سلامت پیشنهادات خود را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری ارسال كرده است.

تامین اجتماعی از یكسان شدن صندوق‌های بیمه‌ای مستثنی نیست

دكتر اولیایی منش در پاسخ به سوال ایسنا در مورد برخی اظهارات مبنی بر مستثنی شدن برخی صندوق‌های بیمه‌ای مانند صندوق بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح از یكسان شدن صندوق‌های بیمه‌ای، گفت: نظر قانونگذار آن بوده كه تمام صندوق‌های بیمه‌ای یكسان شوند و با سیاستگذاری واحد در یك صندوق فعالیت كنند. در قانون در مورد صندوق بیمه نیروهای مسلح عنوان شده كه این صندوق بیمه‌ای می‌تواند با اذن مقام معظم رهبری یكی شود. صندوق بیمه تامین اجتماعی نیز مستثنی نشده و قانونگذار تنها اموال ملكی و منابع غیردرمانی آن را استثنا كرده است.

دبیری شورای عالی بیمه سلامت در وزارت بهداشت باشد

وی درباره پیشنهادات مطرح برای جایگاه ساختاری شورای عالی بیمه سلامت نیز گفت: طبق قانون تولیت نظام سلامت با وزارت بهداشت است. نظرمان آن است از آنجا كه شورای عالی بیمه سلامت نیز یك واحد تولیتی است باید دبیرخانه آن در وزارت بهداشت باشد. تولیت نظام سلامت باید واحد باشد؛ چرا كه تشتت باعث بروز مشكلاتی می‌شود. نمی‌شود سیاستگذاری و تولیت نظام سلامت با یك وزارتخانه باشد اما واحدهای مرتبط با آن در جای دیگری قرار گیرند.رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت افزود: بر اساس بند ب ماده 36 قانون برنامه پنجم توسعه، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و نظارت در حوزه سلامت باید در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی متمركز شود. بر این اساس اهرم‌های سیاستگذاری نیز باید در اختیار تولیت نظام سلامت قرار گیرد.دكتر اولیایی‌ منش درباره زمان تصمیم‌گیری در مورد تعرفه‌های تشخیصی – درمانی سال جاری نیز گفت: قرار بود نیمه اول خرداد این موضوع نهایی شود اما سازمان‌های بیمه‌گر هنوز زمان برگزاری جلسه را اعلام نكرده‌اند. در مجموع اختیار تشكیل جلسه برای نهایی شدن تعرفه‌ها با وزارت بهداشت نیست اما همچنان این موضوع را با جدیت پیگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha