در برنامه ویژه ای که دراین روز در حاشیه نشست مجمع بهداشت جهانی ترتیب داده شده بود ، سازمان بهداشت جهانی و انجمن آلزایمر جهانی، مصراً از دولت ها و دیگر ذینفعان خواستند تا همکاری بین المللی را جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد بیماری دمانس و آلزایمرافزایش داده و آن را در اولویت بهداشت عمومی قراردهند و در پیرو آن طرح ملی دمانس را برنامه ریزی نمایند .

سلامت نیوز :گزارش جدید، ضرورت همکاری بین المللی را جهت مقابله با تهدید بهداشت عمومی از سوی بیماری آلزایمر را طلب می کند .

 به گزراش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن آلزایمر در برنامه ویژه ای که دراین روز در حاشیه نشست مجمع بهداشت جهانی ترتیب داده شده بود ، سازمان بهداشت جهانی و انجمن آلزایمر جهانی، مصراً از دولت ها و دیگر ذینفعان خواستند تا همکاری بین المللی را جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد بیماری دمانس و آلزایمرافزایش داده و آن را در اولویت بهداشت عمومی قراردهند و در پیرو آن طرح ملی دمانس را برنامه ریزی نمایند .
 دکتر سکسنا، مدیرعامل بخش بهداشت و روان، سازمان بهداشت جهانی گفت: " انتشار این گزارش نقطه عطفی در مبارزه با بیماری دمانس بشمار می آید. ما از دولت ها مصراً می خواهیم تا از آن (گزارش تفضیلی که اخیراً توسط سازمان بهداشت جهانی و انجمن آلزایمرجهانی انتشار یافته) برای برنامه ریزی طرح ملی دمانس استفاده کنند. دمانس وبیماری آلزایمر مستقیماً به افزایش  طول عمر بستگی دارد و با توجه به بالا رفتن سن سالمندی، با گذر هر 10 سال اثرات بیماری بر جنبه های انسانی و مالی افزایش می یابد، دولت ها قبل از اینکه دیرشودبایدهم اکنون اقدام نمایند ."    
 مارک ورتمن مدیرعامل انجمن آلزایمرجهانی تاکید داشت " واقعیت بسیار شفاف است : بیماری آلزایمرو دیگر دمانس ها ، هم اکنون در قرن بیست و یکم ، در بهداشت جهانی بحران بوجود آورده اند و ما الآن باید عمل کنیم . شیوع بیماری آلزایمردر همه کشورهااز غنی تا فقیر مشهود است . این گزارش به روسای کشورها، محققین و گروه های متخصص پزشکی کمک می نمایدتا مقیاس چالش های بیماری دمانس را بر شبکه بهداشت عمومی مطالعه نمایند "
بیماری دمانس هم اکنون به مرز شیوع رسیده است هر 4 ثانیه یک نفر در جهان مبتلا می شود تحقیقات انجمن آلزایمر جهانی نشان می دهد که هزینه های بیماری هر سال در جهان ، بالغ بر 604 میلیارد دلار است .
همانطور که طول عمر در دهه های آینده افزایش می یابد این ارقام نیز نجومی بالا خواهد رفت . به دلیل افزایش جمعیت سالمندی ، این روند در کشورهای در حال توسعه بیشتر مشاهده می شود .   
انجمن آلزایمرایران با توجه به مفاد بالا به تمام مسئولین محترم ارگان ها ، سازمان هاو نهادها در مورد شیوع بیماری دمانس و آلزایمر در کشور هشدار می دهد و اعلام می دارد که مراقبت موثر و تشخیص زود هنگام برای پیش گیری و درمان بسیار اثرگذار خواهد بود و مصراً تقاضامند است طرح ملی دمانس که در سال  1389 تقدیم وزارت محترم بهداشت ، درمان شده است در اولویت دستور کار قرارگیرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha