رییس اداره بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح استان فارس با بیان اینكه اجرای طرح پزشك خانواده شهری، پاسخی مناسب برای برطرف كردن دغدغه‌های پزشكان عمومی است، گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده شهری سبب كاهش هزینه‌های سازمان‌های بیمه‌گر، دولت و مردم می‌شود.

سلامت نیوز :  دكتر "منصور فیجانی" امروز در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از مشکلات موجود ناشی از صرف هزینه‌های درمانی، با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری برای مردم، دولت و سازمان‌های بیمه‌گر كاهش می‌یابد و مسیر درمان به سمت مشخص‌تر و بهتری هدایت می‌شود.

وی گفت: بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح هم‌اكنون عضو ستاد اجرایی و راهبردی برنامه پزشک خانواده شهری است و امید می‌رود با فعالیت‌هایی و اجرای موفق برنامه، همه از مواهب آن بهره‌مند شوند.رییس اداره بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح استان فارس با بیان اینكه اجرای این برنامه، عدالت در سلامت را به همراه دارد و سبب برطرف شدن بسیاری از مشکلات می‌شود، ایجاد بستر مناسب برای ترویج فرهنگ بهینه استفاده از خدمات درمان و دارو، تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت و كاهش هزینه‌های درمانی خانواده‌ها را از فواید برنامه پزشک خانواده شهری دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر فیجانی گفت: عده‌ای كه یک پزشک عمومی را به عنوان پزشک خانواده انتخاب می‌کنند، هنگام نیاز بیمار در مسیر درست درمان قرار می‌گیرند و با راهنمایی پزشک خانواده به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شوند و این سبب كاهش ازدحام در مطب‌های متخصصان و فوق‌تخصص‌ها، درمانگاه‌های تخصصی و مراكز درمانی می‌شود.

وی ادامه داد: ارایه خدمات در سطح یک پزشک خانواده شهری رایگان است از این‌رو احتمال مراجعات مکرر و بدون علت به پزشک وجود دارد.رییس اداره بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح استان فارس تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر فرانشیزی برای خدمات درمانی و دارویی از بیمار اخذ شود مشکل مراجعات مکرر و گاهاً بی‌مورد به پزشک عمومی نیز برطرف شود اما در این برنامه ارایه این خدمات در سطح یک رایگان در نظر گرفته شده است.

دكتر فیجانی اظهار كرد: برای ارایه خدمات در سطح‌های 2 و 3، بیمه‌ها به طور هماهنگ عمل می‌کنند بدین صورت که برای برخی خدمات 90 درصد هزینه را بیمه و 10 درصد را بیمار پرداخت می‌كند كه البته بر حسب نوع خدمت مورد نیاز این درصدها متفاوت است.وی یادآور شد: پزشکان باید با این برنامه به خوبی آشنا باشند و برای شرکت در آن ترغیب شوند، هیچ کس به دنبال حذف حقوق پزشکان در این برنامه نیست، بلکه این برنامه سبب ارتقای جایگاه پزشکان عمومی و برطرف كردن این دغدغه که چرا سیستم ارجاع در کشور رعایت نمی‌شود؟ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha