كارشناسان بهداشت روانی در انگلیس با انتشار گزارش جدیدی هشدار دادند كه تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات و ناراحتی‌های روانی در این كشور رو به افزایش است.

سلامت نیوز : این كارشناسان تاكید كردند كه حتی کودکان پنج ساله نیز در این كشور به دلیل ابتلا به افسردگی و اضطراب تحت درمان قرار می‌گیرند. آمار نشان می‌دهد شمار نسخه‌های ارائه شده برای تجویز داروهای اضطراب و افسردگی برای كودكان و نوجوانان زیر 18 سال به میزان نگران كننده‌ای در سالهای اخیر افزایش یافته است.

به گزارش بی بی سی، اخیرا مقامات دولتی انگلیس نیز بودجه اضافی 22 میلیون پوندی را با هدف مقابله با اختلالات روانی در كودكان و نوجوانان انگلیسی و درمان این اختلالات درنظر گرفته‌اند. متخصصان روانپزشكی در انگلیس تاكید دارند كه کودکان در این كشور به طور روزافزون به دلیل تشدید بیکاری، مشکلات مالی پدر و مادرها و استفاده والدین از مواد مخدر، روانگردان‌ها و الکل، تحت فشار و استرس هستند.طبق آمار ارائه شده از سوی مركز خدمات بهداشتی ملی انگلیس و مركز خدمات بهداشت روانی نوجوانان در این كشور كه در ماه فوریه سال جاری میلادی ارائه شده، 330 كودك زیر 11 سال و حدود 830 نوجوان 12 تا 18 ساله در حال حاضر به دلیل ابتلا به افسردگی و اضطراب تحت درمان قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این ارزیابی‌ها همچنین نشان داده است كه اخیرا 378 بیمار زیر 16 سال با شیوه‌های مختلف روان درمانی تحت معالجه قرار گرفته‌اند كه از جمله متداولترین این روش‌ها می توان به رفتاردرمانی شناختی، کنترل اضطراب، هنردرمانی و بازی‌ درمانی اشاره كرد.یك متخصص روانشناسی بالینی در انگلیس به نام باربارا اینکسون در این باره خاطرنشان كرد كه تعداد این مراجعه كنندگان كم سن و سال به مراكز روان درمانی سالانه حدود 10 درصد رو به افزایش است.

خانم اینکسون تاكید كرد: بدون شك میزان ابتلا به اختلالات احساسی از جمله افسردگی و اضطراب وسواسی غیرارادی در بین كودكان و نوجوانان و میزان مراجعه بیماران در این گروه‌های سنی به مراكز خدمات بهداشت روانی در حال افزایش است. از سوی دیگر برخی از كارشناسان معتقدند كه پیگیری و درمان این كودكان در مدارس و محیط های آموزشی به مراتب بهتر از مطب‌های روان درمانی است چرا كه مطب‌ها و مراكز درمانی ممكن است ترس و تشویش را در این کودکان تشدید كنند.آمار جدید همچنین حاكیست از هر 10 كودك پنج تا 16 ساله در انگلیس یك كودك حداقل به یكی از اختلالات روانی در سطح بالینی مبتلا است و در عین حال در بزرگسالانی كه مشكلات روانی بلند مدت دارند، دست كم نیمی از آنها اولین نشانه‌های اختلال را پیش از رسیدن به سن 14 سالگی بروز داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha