چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 50199

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از نگهداری 9 هزار و 500 کودک در مراکز تحت پوشش خبر داد و گفت: والدین 87 درصد این کودکان صلاحیت نگهداری آنان را ندارند.

سلامت نیوز : حمید رضا الوند در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر 21 هزارو 500 کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و خدمات دریافت می کنند. همچنین حدود 12 هزار نفر آنها به خانواده های جایگزین سپرده شده اند.

به گفته وی، از کل آمار کودکان حدود  9 هزار و 500  نفر نیز در 481 مرکز و خانه‌های کودک تحت پوشش سازمان نگهداری می شوند.مدیر کل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی تاکید کرد: براساس آخرین آمارهای موجود، حدود 25 درصد کودکان تحت پوشش بهزیستی ، دارای والدین بی صلاحیت و فرزندان طلاق هستند .الوند با اشاره به اینکه 87 درصد از کودکان تحت پوشش بد سرپرست هستند، گفت: این کودکان والدین دارند اما به دلیل عدم صلاحیت نمی‌توانند از این کودکان نگهداری کنند به همین دلیل به بهزیستی سپرده می شوند.وی افزود: براساس اطلاعات بدست آمده، فقط 13 درصد کودکان تحت پوشش بهزیستی بی سرپرست هستند که این کودکان در مراکز و خانه های کودک نگهداری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha