رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: همزمان با آغاز فعالیت اردوهای هجرت 3 ، پزشکان بسیجی با حضور در موسسه خیریه الزهرا (س) این استان ، کودکان معلول ذهنی و جسمی را رایگان ویزیت کردند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل ازمهر، سرهنگ جواد معلمی گفت: این حرکت جهادی با همکاری بسیج سازندگی ، بسیج جامعه پزشکی و بهداری منطقه قم با هدف ارائه خدمات پزشکی به این کودکان انجام شد.

وی تصریح کرد: در این اعزام ، اکیپی متشکل از پزشکان متخصص روانپزشک ، اطفال و پزشکان عمومی ، دندانپزشک و گروه پرستاری به اضافه 20 نفر در قالب طرح هجرت بسیج سازندگی به ارائه معاینه، درمان و انجام مشاوره های پزشکی و بهداشتی از کودکان معلول پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در مرکز نگهداری کودکان ایزوله قم ، حدود 60 کودک معلول ذهنی و حرکتی نگهداری می شوند گفت: اعضای این اکیپ پزشکی در ابتدای ورود به مرکز پرونده های تمامی بیماران را بررسی کرده و بر اساس نیازهای کودکان ، معاینات بالینی از آنجا انجام گرفت.

معلمی گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته توسط تیم پزشکی ، کودکان نیازمند به ارجاع به مراکز درمانی تخصصی باهماهنگی های قبلی توسط اعضای تیم به مرکز نگهداری مربوطه اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم تصریح کرد: بنا داریم امسال در قالب طرح هجرت بسیج سازندگی ، اقدامات موثری در زمینه بهسازی ونوسازی مدارس ، رفع فقر در روستاهای محروم ، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ، آموزش مهارت های فنی به روستاییان و توسعه منابع طبیعی و کشاورزی انجام دهیم .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha