عضو شورای عالی داروخانه های ایران از عدم تخصیص تعرفه به نسخه های کمتر از 400 تومان، انتقاد کرد.

دکتر رهبر مژدهی آذر با اشاره به حذف تعرفه فنی داروخانه ها در سال 85، به مهر گفت: بر اساس این دستورالعمل، نسخه هایی که کمتر از 400 تومان قیمت دارد، تعرفه فنی به آنها تعلق نمی گیرد و داروسازان نسبت به این امر اعتراض دارند.

وی ادامه داد: داروسازان و مسئولان فنی داروخانه ها در قبال دارویی که تحویل می دهند، تمامی مسئولیت های مدنی این موضوع را عهده دار می شوند و در صورتی که مشکلی از این جهت به وجود بیاید، باید پاسخگو باشند.

عضو شورای عالی داروخانه های ایران تصریح کرد: پس چگونه است افرادی که چنین مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، نباید برای کار آنان ارزش و احترام قائل شد.

مژدهی آذر افزود: این تعرفه برای کار علمی است که داروسازان بر عهده دارند و اگر مسئول فنی داروخانه در هنگام تحویل دارو، توضیحات لازم را ارائه ندهد و فرد را از عوارض دارو آگاه نسازد، خسارات جبران ناپذیری متوجه جامعه خواهد شد که اهمیت کار داروسازان را نشان می دهد.

وی با طرح این سئوال که اگر یک قلم دارو به اشتباه به صاحب نسخه تحویل داده شود، شکایت و تشکیل پرونده را برای مسئول فنی داروخانه شاهد خواهیم بود، تاکید کرد: این قبیل اشتباهات می تواند برای نسخ کمتر از 400 تومان هم رخ دهد اما در مقابل با حذف تعرفه برای این قبیل نسخه ها، ارزش کار داروسازان را زیر سئوال برده ایم.

عضو شورای عالی داروخانه های ایران اظهار امیدواری نمود که اعتراض داروسازان هرچه سریع تر در سازمان نظام پزشکی کشور بررسی شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha