چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 50212

بیشترین تعداد دیابتی‌های كشور در شهرهای یزد و بوشهر هستند / شیوع دیابت در کشور‌های اروپایی بین سنین ۵۵ تا ۶۵ سال است، درحالی که در ایران شیوع دیابت بین ۴۵ تا ۵۵ سال است.

سلامت نیوز : رئیس انجمن دیابت ایران گفت: در۵۰ درصد از تخت‌های بخش غدد بیمارستان‌ها دیابتی‌هایی بستری هستند که قرار است قطع عضو شوند.

"اسدالله رجب" در گفت‌وگو با ایلنا نقض عضو ناشی از بیماری دیابت را در کشور شایع دانست و گفت: وجود چنین مشکلی برای بیماران دیابتی به این بر می‌گردد که کنترل مصدوم نداریم. وی خاطرنشان کرد: تقریبا حدود 2/5 درصد از بیماران دیابتی كشور، در سنین ۴۵ تا ۵۵ به قطع عضو دچار می‌شوند. رئیس انجمن دیابت ایران شیوع دیابت در کشور‌های اروپایی را بین ۵۵ تا ۶۵ سال عنوان کرد و افزود: این درحالی است که در ایران شیوع دیابت بین ۴۵ تا ۵۵ سال است. به گفته وی هر ساله نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت دیابتی کشور اضافه می‌شود. رجب با بیان اینکه بیشترین تعداد دیابتی‌ها در شهرهای یزد و بوشهر است افزود: البته دلیل قانع کننده‌ای وجود ندارد که چرا در این دو شهر بیشترین دیابتی‌ها وجود دارد. وی با ابراز تاسف از اینکه بیمه بیماران خاص هنوز به مبتلایان دیابت تعلق نگرفته است، افزود: البته برخی از بیمه‌ها همچون ارتش، بانک‌ها و صدا و سیما هزینه‌هایی را می‌پردازند اما بیمه‌های تامین اجتماعی و خدمات درمانی این طور نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha