مدیر کل دفتر پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی گفت: اجرای طرح سنجش بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 4 تا 6 سال ، 70 درصد آنان را تحت پوشش قرار می دهد.

دکتر زهرا نوع پرست در گفتگو با مهر گفت: طرح سنجش بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان 3تا 6 سال آبانماه در سراسر کشور برگزار می شود .

وی تصریح کرد : اجرای این طرح 70 درصد کودکان در این رده سنی را تحت پوشش قرار می دهد و به منظور شناسایی اختلالات بینایی و تنبلی چشم کودکان صد درصد موثر است .

مدیر کل دفتر پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی تاکید کرد: سال گذشته طرح سنجش بینایی برای 2 میلیون و 100 هزار نفر کودکان برگزار شد که یک میلیون و 500 هزار نفر مراجعه کردند که میزان شیوع تبلی چشم در میان این کودکان 3/1 درصد بود.

وی گفت: طرح سنجش بینایی برای کودکان زیر 3 سال نیز امسال برای اولین بار در یکی از استانهای کشور اجرا می شود و در صورت استقبال و موفقیت طرح و همچنین تخصیص اعتبارت کافی در مرحله بعد در سایر استانها نیز اجرا خواهد شد .

مدیر کل دفتر پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اقدامات و اعتبارت سازمان بهزیستی بیشتر در بخش توانبخشی هزینه می شود به همین علت بودجه این دفتر محدود است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha