دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5023

محققین آلمانی و سوییسی واكسنی برای كنترل فشار خون ابداع کردند.

به گزارش سلامت نیوز،نشریه آلمانی اشترن با اعلام این خبر به نقل از دكتر "فرانك واگنر" رییس مركز پژوهشی بیمارستان معروف شریته در برلین افزود: در تحقیقات مربوط به ساخت این واكسن در مجموع 72زن و مرد كه سن آنها بین 18تا 68سال بود، شركت كردند. وی افزود: پس از تزریق این واكسن علایم بالینی حاكی از آن بود كه استفاده از آن می‌تواند فشار خون را در افراد مبتلا بخصوص در ساعات اولیه صبح كه اوج خطر سكته مغزی و قلبی در بیماران است، كاهش دهد.
در این حال دكتر "مارتین باخمان" رییس مركز تحقیقات شركت بیوتكنولوژی "سی توز" در زوریخ نیز گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون یا به دلیل عدم استفاده از دارو و یا اشتباه مصرفی آن هرگز بطور كامل درمان نمی شوند اما واكسن جدید كه نام اختصاری  "cyt06برای آن انتخاب شده، می تواند جایز مناسبی برای استفاده از دارو در این قبیل بیماران باشد.
دكتر باخمان اضافه كرد: هورمونی موسوم به "آنجیو پنسین" عامل افزایش فشار خون در بدن افراد بیمار است كه بعد از تزریق واكسن، سیستم ایمنی بدن هورمونهایی را علیه آنجیو پنسین فعال می‌كند كه در نهایت كنترل این هورمون، منجر به كنترل بیماری در مبتلایان خواهد شد.
در حال حاضر در آلمان حدود  16میلیون نفر مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند و انتشار این خبر امید به بهبود بیماران را افزایش داده است هر چند كه به گفته این محققان واكسن مذكور برغم موفقیت‌های اولیه هنوز در مرحله تحقیقاتی قرار دارد و انتظار می‌رود عرضه عمومی آن برای استفاده در سطح گسترده سالها به طول بیانجامد.
مركز مذكور در حال حاضر علاوه بر واكسن كنترل بیماری فشار خون، سرگرم تحقیق بر روی ساخت واكسن بیماریهای دیگر نظیر روماتسیم، گرفتگی رگهای قلب و بیماری "ام اس" است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha