بادام سینه را نرم كرده و شیر بادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس مفید بوده و خلط آور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بادام ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است، مخصوصا از روغن بادام می توان برای رفع یبوست برای بچه‌ها استفاده كرد.

بادام برای درمان زخم روده‌، مثانه و اسهال مفید است، همچنین بادام بو داده مقوی معده بوده و قابض است.

چغاله بادام لثه و ریشه دندان را تقویت می كند و برای خشكی دهان مفید است.

همچنین دم كرده پوست قهوه‌ای رنگ مغز بادام، بهترین دارو برای تسكین درد و التهاب مجاری تنفسی است.

جوشانده برگ درخت بادام برای نارسایی كبد و كیسه صفرا مفید است .

روغن بادام خواب آوراست و بی خوابی را از بین می برد. روغن بادام شیرین به دلیل خاصیت نرم كنندگی و ضد التهاب در كرم‌ها و پمادها به كار می رود.

برای رفع خارش پوست بچه‌هایی كه سرخك و مخملك دارند، روغن بادام را در تمام سطوح بدن آنها بمالید تا خارش را تسكین دهد.

مالیدن روغن بادام بر روی پوست التهاب را رفع كرده و سوختگی را درمان می كند. روغن بادام اگزما را رفع می كند. از آنجایی كه بادام تلخ دارای اسید سیانیدریك است در مصرف آن باید نهایت دقت را بعمل آورد .

خوردن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه و روغن آن برای درمان سیاه سرفه، تنگی نفس، درد كلیه و خارج كردن سنگ مثانه مفید است. همچنین مخلوط بادام تلخ با عسل، كبد و طحال را تمیز می كند. برای رفع درد كلیه‌ها بهتر است بادام تلخ همراه با نشاسته و نعناع استفاده شود.

برای از بین بردن سنگ كلیه و ناراحتی‌های كلیه، بادام تلخ را با شیره انگور مخلوط كرده و بخورید. دم كرده ریشه درخت بادام تلخ برای پاك كردن طحال و دفع كرم روده به كار می رود.

بادام دارای مواد مغذی بسیاری است بنابراین غذای بسیار خوبی می باشد، ولی چون سنگین و دیرهضم است نباید در خوردن آن افراط كرد. به طوری كه مقدار آن نباید در روز بیش از10 دانه باشد.

لازم به ذکر است، بادام همچنین برای معده‌های ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی كه معده ضعیف دارند بهتر است بادام را با شكر بخورند .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha