-مشاور وزیر و مدیر كل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: در افراد سیگاری احتمال بروز آب مروارید، آسیب های مغزی و ابتلا به انواع سرطان ها از جمله حفره دهان، بینی، ریه و لب بیشتر است.

سلامت نیوز :  'حسن آقاجانی'، سیگار را عامل خطرساز برای ابتلا به بیماری های غیرواگیر عنوان كرد و افزود‌:‌ افراد سیگاری بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند و احتمال سكته های مغزی و قلبی نیز در آنها بیشتر است.

وی ادامه داد: اگر این افراد سیگار را ترك كنند طی سال اول، شانس سكته های قلبی به میزان قابل توجهی در آنها كم خواهد شد و اگر حدود ده سال سیگار نكشند خطر سكته های قلبی در آنها مانند یك فرد سالم می شود. همچنین با ترك سیگار طی 15 سال خطر سكته های مغزی نیز در آنها مانند افرادی می شود كه تا كنون سیگار نكشیده اند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ این متخصص بیماری های قلب و عروق اضافه كرد: به محض قطع شدن مصرف سیگار، مكانیسم های دفاعی بدن شروع به ترمیم و بازسازی نواحی آسیب دیده از استعمال سیگار می كند.آقاجانی تصریح كرد: در كشور آمریكا سالانه 37 هزار نفر در اثر بیماری های قلبی و عروقی و به علت این كه در معرض دود سیگار قرار دارند می میرند و سه هزار مورد سرطان های ریوی، باعث مرگ در این دسته افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha