پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 50257

سازمان بهداشت جهانی و انجمن آلزایمر جهانی ، مصراً از دولتها خواست که بیماری دمانس (آلزایمر) را در اولویت کار خود قراردهند.

سلامت نیوز : سازمان بهداشت جهانی و انجمن آلزایمر جهانی، مصراً از دولتها و دیگر ذینفعان خواستند تا همکاری بین المللی را جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد بیماری دمانس و آلزایمر افزایش داده و آن را در اولویت بهداشت عمومی قرار دهند و در پیرو آن طرح ملی دمانس را برنامه ریزی کنند.

دکتر سکسنا مدیرعامل بخش بهداشت و روان، سازمان بهداشت جهانی در این خصوص اظهار داشت: انتشار این گزارش نقطه عطفی در مبارزه با بیماری دمانس بشمار می آید ما از دولتها مصراً می خواهیم تا از گزارش تفضیلی که اخیراً توسط سازمان بهداشت جهانی و انجمن آلزایمرجهانی انتشار یافته) برای برنامه ریزی طرح ملی دمانس استفاده کنند.وی افزود: دمانس و بیماری آلزایمر مستقیماً به افزایش  طول عمر بستگی دارد و با توجه به بالا رفتن سن سالمندی، با گذر هر 10 سال اثرات بیماری بر جنبه های انسانی و مالی افزایش می یابد و دولت ها باید قبل از اینکه دیر شود هم اکنون اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ مارک ورتمن مدیرعامل انجمن آلزایمر جهانی نیز تاکید کرد: واقعیت بسیار شفاف است بیماری آلزایمر و دیگر دمانسها، هم اکنون در قرن بیست و یکم، در بهداشت جهانی بحران بوجود آورده اند. شیوع بیماری آلزایمر در همه کشورها از غنی تا فقیر مشهود است.بیماری دمانس هم اکنون به مرز شیوع رسیده است و هر 4 ثانیه یک نفر در جهان به آن مبتلا می شود.تحقیقات انجمن آلزایمر جهانی نشان می دهد که هزینه های بیماری هر سال در جهان، بالغ بر 604 میلیارد دلار است و همانطور که طول عمر در دهه های آینده افزایش می یابد این ارقام نیز نجومی بالا خواهد رفت . به دلیل افزایش جمعیت سالمندی، این روند در کشورهای در حال توسعه بیشتر مشاهده می شود.  انجمن آلزایمر ایران با توجه به مفاد بالا به تمامی مسئولین ارگانها، سازمانها و نهادها در مورد شیوع بیماری دمانس و آلزایمر در کشور هشدار می دهد و اعلام می کند که مراقبت موثر و تشخیص زودهنگام برای پیشگیری و درمان بسیار اثرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha