داستان داروهای بیماران سرطانی، این بار تغییر شکل داده و مشکلات را از دریچه‌ای دیگر برای مسئولان بازگو می‌کند، اگر چه مشکلات از هر بیمار به بیمار دیگر متفاوت است اما می‌توان شالودهٔ واحد و یکسانی را بین غصه‌های مبتلایان و خانواده‌های آن‌ها دید، دردی که در بین بی‌دردی‌های برخی از مسئولین نادیده گرفته می‌شود

به دنبال دارو، داروخانه‌های پایتخت و چند شهر دیگر را زیر پا گذاشتم
سلامت نیوز : این روز‌ها مشکلات مربوط به کمبود دارو بار دیگر بر فضای زندگی مبتلایان به سرطان حاکم شده و مسائل آنان را دو چندان کرده است. اما این بار مشکلات مالی، تنها دلیل وحشت و اضطراب در ماجرای تهیه داروی سرطانی‌ها نیست، بلکه سرچشمه مشکلات ریشه در جایی به غیر از جیب مردم دارد، شاید جایی در بین بی‌تدبیری‌های برخی از افراد....

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ دراین بین هستند افرادی که به دلیل کمبود دارو، زندگی آن‌ها مختل شده و برای تهیه هر نوبت دارویی، داروخانه‌های بزرگ شهر خود را زیر پا می‌گذارند، کسانی که از رفتن‌ها و مسافرت‌های اجباری خود برای تهیه داروهای عزیزانشان به تنگ آمده‌اند و تنها چشم امیدشان به وعده های مسئولانی است که خبر از ورود محموله های جدید می‌زنند.آقای نادر خاصی، یکی از همین افرادی است که مانند دهها هزار نفر از نزدیکانمان برای تهیه داروی ۷۰ هزار تومانی پدرش که مدتی است با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، این روزها جانش به لب رسیده است.

 وی به  سینا می‌گوید که نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و شاهد رنج کشیدن‌های پدرش باشد، به همین منظور برای تهیه دارو و مطرح کردن مشکلاتش به وزارت بهداشت مراجعه کرده و با مسئولین سازمان غذا و دارو نیز صحبت کرده و آن‌ها نیز با امروز و فردا کردن‌ها، وعدهٔ پوچ و واهی به او و همچنین سایر بیماران داده‌اند، وعده‌هایی تو خالی که به قول خودش، به هیچ وجه مرهمی برای دردهای پدرش نیست، وعده‌هایی که تنها او را نا‌امید و سرگردان کرده و هاله‌ای از ابهام و انتظار را پیش رویش گذاشته است.
خاصی از دردسر‌های تهیه دارو می‌گوید که از ابتدای سال بیشتر از پیش شده است به طوری که طی دو ماه گذشته برای به دست آوردن داروی یو. اف. ۵ تمام داروخانه‌های بزرگ پایتخت را زیر پا گذاشته است وپس از ناکامی در تهیه دارو، مسافر رشت و سپس راهی قم شده است.

نیروی انتظامی، وساطت قاچاقیان دارو را می‌کند
خاصی همچنین از بازار سیاه دارو گله کرده و می گوید که چگونه نیروی انتظامی پرسه زدن‌های قاچاقچیان دارو درکنار ناصر خسرو و سایر داروخانه‌های بزرگ را نادیده می‌گیرد، به طوری که پس از تماس وی با پلیس ۱۱۰ و دستگیری فردی که پیشنهاد خرید داروی قاچاق را به او داده بود، پلیس نیروی انتظامی حکم ناجی این فرد را داشته و او را از بازداشت و دادگاهی کردن نجات داده است.

هزینه ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومانی یک عمل جراحی ساده در بیمارستان لقمان
این معترض به اوضاع توزیع دارو و مسائل درمانی در کشور، گفت: پدرم را برای عمل جراحی معده به بیمارستان لقمان بردم و آن‌ها نیز معده پدرم را باز کرده و بدون انجام هیچ عمل درمانی، جراحی را خاتمه دادند و برای این عمل ساده ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان دریافت کردند.

تاخیر ۶ماهه در واردات داروی یو. اف. ۵ بیماران مبتلا به سرطان معده
پس از صحبت‌های این شهروند رنج کشیده، سراغ کمپانی واردکننده این دارو رفته و ماجرا را جویا شدیم و شرکت داروسازی از تاخیر ۶ماهه در واردات داروی یو. اف. ۵ خبر داد و تنها به این جمله بسنده کرد که مدتی است ما شاهد مشکلات دارویی در عرصه واردات هستیم.

رییس کمیسیون بهداشت: بانک مرکزی، سر منشا مشکلات دارویی
پس از مطلع شدن از مشکلات دارویی این دسته از بیماران، با دکتر حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت مجلس هشتم موضوع درمیان گذاشته شد وی در این باره پاسخ داد: مسئله کمبود دارو را طی نشستی با دکتر شیبانی مطرح کرده‌ایم و ایشان مدعی بودند که دارو در کشور هست، با این حال بنده قبول دارم که یک سری از مشکلات در بحث دارو در کشور وجود دارد. وی سر منشا اصلی مشکلات را در بانک مرکزی دانست و افزود: مشکلات فعلی در خصوص کمبود دارو‌ها به سیستم بانک مرکزی برمی گردد که به موقع تسهیلات را در اختیار وارد کنندگان قرار نمی‌دهد و این مسائل در کشور رقم می‌خورد. نماینده مردم زاهدان در نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی، در ادامه یاد آور شد: در مجلس هشتم تعدادی از واردکنندگان دارو به کمیسیون بهداشت آمدند و مدعی شدند که مدتی است ارز انتقالی دریافت نکرده‌اند و مشکلاتی برایشان پیش آمده است، به همین منظور طی نامه‌ای مسئله را با شخص رییس جمهور درمیان گذاشتیم و گشایش‌هایی هم صورت گرفت، اما کافی نبود. شهریاری در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون بهداشت مسئله کمبود داروهای بیماران سرطانی را پیگیری خواهد کرد و امیدوارم عدم تخصیص ارز مرجع از سوی بانک مرکزی به سرعت برطرف گردد. سینا نیوز هم به نمایندگی از جامعه پزشکی و بیماران، امیدوار است تا مسائل حاشیه‌ای حوزه سلامت به سرعت کم رنگ تر شده تا شاهد دوچندان شدن مشکلات بیماران نباشیم.....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha