نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه نباید در زمینه رایگان شدن درمان به مردم امید داد اظهار داشت: اعتبارات برای انجام این کار کافی نیست ولی اگر تخصیص بودجه در سال 91 درست انجام شود مبلغی که مردم از جیب برای بهداشت و درمان هزینه می کنند کاهش پیدا خواهد کرد.

سلامت نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه نباید در زمینه رایگان شدن درمان به مردم امید داد اظهار داشت: اعتبارات برای انجام این کار کافی نیست ولی اگر تخصیص بودجه در سال 91 درست انجام شود مبلغی که مردم از جیب برای بهداشت و درمان هزینه می کنند کاهش پیدا خواهد کرد.

علیرضا مرندی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه بودجه وزارت بهداشت در سال 91 شمشیر دولبه‌ای است که می‌تواند برای سلامت مردم مفید و یا مخاطره آمیز باشد اظهار داشت: این بودجه برای درمان همه مردم کافی نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در تخصیص بودجه سال 91 تنها برای درمان برنامه‌ریزی شده است و به پیشگیری که مسئله مهمتری است پرداخته نشده است بنابراین هر بیماری که نیاز به یک ام آر آی، سی تی اسکن یا آزمایش ساده دارد بستری می‌شود تا درمانش رایگان شود و این هزینه کشور را بسیار بالا خواهد برد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: در صورت عدم نظارت وزارت بهداشت بر نحوه تخصیص بودجه با مشکلات زیادی در زمینه سلامت مردم رو به رو خواهیم بود و هزینه درمان فوق العاده گران می شود، هزینه خدمات پزشکی افزایش پیدا می کند و مخاطرات بسیاری خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه رایگان شدن درمان فی نفسه بد نیست، گفت: این مشروط بر این است که دولت چقدر در نظارت جدی باشد، این مسئله باید درست اعمال شود و وزارت بهداشت آیین‌نامه آن را تهیه کند و بودجه برای خرید تجهیزات گران قیمت، بستری‌های غیر ضروری هزینه نشود تا به گران شدن خدمات پزشکی نینجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha