سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که سوزاک دومین بیماری رایج مقاربتی به سرعت در حال مقاوم شدن در برابر آخرین نوع آنتی بیوتیک هایی است که توانایی درمان عفونت آن را داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تعدادی از کشورها مانند استرالیا، فرانسه، ژاپن، نروژ، سوئد و بریتانیا مواردی از سوزاک مقاوم در برابر دارو را گزارش داده اند. این عفونت می‌تواند منجر به برخی عواقب جدی سلامت شامل عقیمی، افزایش خطر ابتلا به HIV و عفونتهای چشمی در نوزادان، مردان و زنان شود.

بر اساس آمار این سازمان هر ساله حدود 106 میلیون نفر در جهان به سوزاک آلوده می‌شوند و بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا بیش از 700 هزار نفر در آمریکا هر سال به این بیماری آلوده می‌شوند.

این سازمان در گزارش روز چهارشنبه خود به نظارت بیشتر بر استفاده صحیح از آنتی بیوتیک ها و تحقیق برای یافتن راه های جایگزینی برای درمان این عفونت توصیه کرده‌اند.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند آمار منتشر شده تنها بخشی بیرون از آب یک کوه یخ است و آمار واقعی بسیار بالاتر از آن است.

سوزاک یک چهارم موارد بیماریهای قابل درمان جنسی را تشکیل می‌دهد و به گفته سازمان بهداشت جهانی دومین عفونت کلامیدیایی انتقالی از طریق جنسی است.

از زمان اختراع آنتی بیوتیک سوزاک در برابر انواع مختلف آن از جمله پنیسیلین، تتراسایکلین مقاومت نشان داده و به نظر می‌رسد در حال مقاوم شدن در برابر سفالوسپورین نیز هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha