سلامت نیوز: متخصص پوست و مو گفت : كرم های ضد آفتاب با SPF بالا چندان تاثیری در میزان محافظت پوست در برابر خورشید ندارد به طوری كه كرم ضد آفتاب با SPF 100 تفاوت چندانی با كرم ضدآفتاب با SPF 25 در حفاظت از پوست ندارد .

دكتر مریم ملكی در گفت و گو با ایرنا افزود :SPF نشان دهنده میزان حفاظت پوست در برابر نور خورشید است و در میان مردم تصور می شود وقتی كرم ضد آفتاب با SPF 30 است یعنی 30 درصد از پوست را در برابر نور خورشید حفاظت می‌كند در حالی كه چنین نیست .

وی ادامه داد: كرم ضدآفتابی كه SPF 25 دارد، 96 درصد از پوست را در برابر نور خورشید حفاظت می‌كند و این در حالی است كه اگر این محاسبه را درباره كرم ضدآفتابی با SPF 100 صورت گیرد 99 درصد از پوست را در برابر نور خورشید حفاظت می‌كند.

ملكی یاد آور شد : كرم ضدآفتاب با SPF 100 تفاوت چندانی با كرم ضدآفتاب با SPF 25 در حفاظت از پوست ندارد و این تفاوت بسیار كم است .

به گفته وی قرار گرفتن در معرض نور خورشید عوارضی از قبیل پیری پوست، حساسیت نسبت به نور، (قرمزی پوست) و بدخیمی‌های پوستی را در پی خواهد داشت.

متخصص پوست و مو اظهار داشت :حدود 20 دقیقه تا 30 دقیقه قبل از اینكه در معرض آفتاب قرار بگیرید، باید كرم‌ ضدآفتاب را روی پوست استفاده شود و در این این فاصله ، كرم جذب پوست شده و می‌تواند سلول‌های پوست را از آثار زیانبار نور خورشید محافظت كند.

وی با اشاره به اینكه كرم های ضد آفتاب هر 2 ساعت تكرار شود اضافه كرد :در هر سانتی‌متر مربع پوست، 2 میلی‌گرم كرم ضدآفتاب مالیده شود تا در حفاظت از پوست تاثیر كند .
ملكی توصیه كرد :كرم ضدآفتاب با SPF 30 بهترین نوع برای استفاده روزانه افراد عادی است .كرم‌های ضدآفتاب با SPF 50 و 70 و بالاتر، برای افرادی كه بیماری‌ پوستی و یا به نور آفتاب حساسند توسط پزشك تجویز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha