سلامت نیوز: معاون فنی انتقال خون استان تهران عنوان كرد: معاف شدن از اهدای خون برای افرادی كه به تازگی آندوسكوپی كرده‌اند، دلیلی برای اثبات آلودگی لوله‌های آندوسكوپی و خطر انتقال بیماری نیست بلكه تنها برای افزایش ضریب اطمینان و سلامت خون مورد پرسش قرار می‌گیرد.

دكترعبادالله سالك‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این‌ كه علت اضافه شدن سوال تازه‌ای به پرسش‌نامه اهدای خون در خصوص انجام آندوسكوپی به دلیل خطر انتقال بیماری ایدزوهپاتیت چیست؟ اظهار كرد: این سوال به تازگی وارد پرسش‌نامه‌های انتقال خون نشده‌ است و این مساله به هیچ وجه به معنای آلودگی لوله‌های آندوسكوپی نیست و ما مطمئن هستیم متخصصان ما شرایط بهداشتی استفاده از این وسیله را به طور كامل مورد توجه قرار می‌دهند.

وی عنوان كرد: معاف شدن از اهدای خون برای افرادی كه به تازگی آندوسكوپی كرده‌اند، در سایر موارد از قبیل سابقه جراحی، اقدامات دندانپزشكی و یا موارد مشابه نیز اعمال می‌گردد و این مهم صرفا به منظور افزایش ضریب اطمینان و سلامت خون‌های اهدایی است.

وی افزود: استانداردهای معینی در سراسر مراكز انتقال خون دنیا به منظور اخذ خون وجود دارد تا خون اهدایی با یك روند صحیح و علمی دریافت و به بدن بیماران تزریق شود و سوال درباره آندوسكوپی نیز تنها در همین راستا و برای بالا بردن ضریب اطمینان این پروسه انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha